Page 291 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik II (2006), številki 3-4, ISSN 1408-8363
P. 291
FORMULA SOGLASJA 1577

[C.] Antiteza ali Negativa: Napačni nauk o tem artikulu

Skrivnosti predestinacije ne smemo preračunavati z umom. Noče biti dru-
gega kot tolažba. Izraz daje temu, da Bog hoče, da bi bili rešeni vsi ljudje.
Zatorej verujemo in zatrjujemo: Tisti, ki nauk o milostni izbiri
Božji za večno življenje razkladajo tako, da se potrti kristjani z njim
ne morejo tolažiti, temveč se s tem povzroča malodušje ali obup ali
pa so nespokorljivi podprti v svoji objestnosti, tega nauka ne učijo
po Božji besedi in volji, temveč po umnosti in hujskanju samega
satana. Zakaj vse, kar je pisano – kakor priča apostol – nam je
napisano v pouk, da bi s potrpežljivostjo in tolažbo Pisma imeli
upanje (Rim 15:4). Zato zavračamo naslednje zmote:
1. Kadar se uči, da Bog noče, da bi vsi ljudje delali pokoro in
verovali v evangelij.46
2. Pravtako, da kadar nas Bog kliče k sebi, ne misli resno, naj bi vsi
ljudje prišli k njemu.
3. Pravtako, da Bog noče, da bi bil vsakdo zveličan, temveč da [kaki
ljudje] niso odrejeni za pogubljenje po svojih grehih, temveč edino
na podlagi Božjega sveta, namena in volje, tako da ne morejo postati
zveličani.47 To vse so pregrešni in strašni zmotni nauki, s katerimi je
kristjanom vzeta vsa tolažba, ki jo imajo v svetem evangeliju in v rabi
svetih zakramentov. Zato tega v Božji Cerkvi ne smemo trpeti.
[…]

46 Ezk 33:11. Zoper Calvina (Institutio christ. rel. III 21:5-7) in reformirane.
1973 so se luterani in reformirani v Leuenberškem soglasju o tem poenotili.

47 »Bog hoče, da bi se vsi ljudje zveličali« (1 Tim 2:4). Zoper Calvinov nauk o
dvojni predestinaciji (Institutio christ. rel. III 21:5ss) in reformiranih (Con-
fession de foy št. 12). Leuenberško soglasje (1973), dokument poenotenja
med luterani in reformiranimi, zavrača dvojno predestinacijo in formulira to
takole: »V evangeliju se obljublja, da Bog brezpogojno sprejema grešnega
človeka. Kdor v to zaupa, sme biti zagotov odrešenja in slaviti Božjo izbiro. O
izbiri se sme zato govoriti le glede na poklicanost k odrešenju v Kristusu.«
»Vera … izpričuje hkrati resnost človeške odločitve in pa realnost Božjega
univerzalnega hotenja odrešitve. Kristusovo pričevanje v Pismu nam
onemogoča, da bi domnevali večni Božji sklep o definitivnem zavrženju
določenih oseb ali kakega ljudstva.« (Št. 24 in 25.) Današnje reformirane
Cerkve torej gornji očitki ne zadevajo več.

289
   286   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296