Page 104 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 27, ISSN 2590-9754
P. 104
študijski večeri
la neprijeten rezultat. Budizem poudarja, da smo mi sami odgovorni za
svoje življenje in za vse, kar se nam zgodi.
Karma nima intelekta ali namena, je preprosto univerzalen zakon,
kot na primer gravitacija. Če v zrak vržemo kamen, bo padel nazaj na tla,
nikogar ni, ki odloči, da naj kamen pade na tla. Podobno je tudi, ko mis-
limo in delujemo na določen način in se energija teh dejanj slej ko prej
vrne nazaj, bodisi v pozitivni bodisi v negativni obliki. Zmotno prepri-
čanje o karmi je, da je to usoda. To ne drži, saj se naša karma neneh-
no spreminja glede na naša dejanja. Poleg tega lahko karmo tudi sami
zavestno spremenimo oz. očistimo z različnimi duhovnimi praksami.
To pomeni, da tudi nekdo, ki je zbral veliko negativne karme, ni obso-
jen na trpljenje, če bo le začel delati dobro ter poskušal pomagati dru-
gim bitjem.
Glede na moč našega dejanja je določena tudi moč karme. Dejanja,
ki se jih komaj zavedamo, ustvarjajo relativno šibko karmo, zelo čust
veno nabita dejanja pa lahko ustvarijo izredno močno karmo. Ko pride
čas, da zapustimo to telo, bo naša karma določila kraj in okolje našega
naslednjega rojstva. Če je na naši zavesti več pozitivne karme, se bomo
rodili v prijetnih okoliščinah, če ne, pa v neprijetnejših. Zato je po bu-
dističnem prepričanju zelo pomembno, da vedno poskušamo delovati
čim pozitivneje in še posebej v dobrobit vseh bitij. S tem bomo zagoto-
vo ustvarili pozitivno karmo, ki nam bo v prihodnosti prinesla pozi-
tivne rezultate in tudi rojstvo v enem izmed višjih kraljestev samsare.
Samsara
Samsara označuje šest možnih področij obstoja ali kraljestev, v ka-
terih krožimo od časa brez začetka. Glede na trenutno karmo se včasih
znajdemo v višjih, včasih pa v nižjih kraljestvih. Nikoli ne obtičimo za
vso večnost v katerem od šestih kraljestev, temveč samo za ustrezen čas,
za katerega smo ustvarili vzroke, nato pa se ponovno rodimo v drugem
kraljestvu. Samsara se deli na tri višja in tri nižja kraljestva.
Najnižje od teh treh nižjih kraljestev je pekel. To je kraljestvo hude-
ga trpljenja, v katerem je življenje zelo dolgo. Glavni vzrok za rojstvo v
to trpljenje je huda negativna karma, ki izvira iz sovraštva. Naslednje
102
la neprijeten rezultat. Budizem poudarja, da smo mi sami odgovorni za
svoje življenje in za vse, kar se nam zgodi.
Karma nima intelekta ali namena, je preprosto univerzalen zakon,
kot na primer gravitacija. Če v zrak vržemo kamen, bo padel nazaj na tla,
nikogar ni, ki odloči, da naj kamen pade na tla. Podobno je tudi, ko mis-
limo in delujemo na določen način in se energija teh dejanj slej ko prej
vrne nazaj, bodisi v pozitivni bodisi v negativni obliki. Zmotno prepri-
čanje o karmi je, da je to usoda. To ne drži, saj se naša karma neneh-
no spreminja glede na naša dejanja. Poleg tega lahko karmo tudi sami
zavestno spremenimo oz. očistimo z različnimi duhovnimi praksami.
To pomeni, da tudi nekdo, ki je zbral veliko negativne karme, ni obso-
jen na trpljenje, če bo le začel delati dobro ter poskušal pomagati dru-
gim bitjem.
Glede na moč našega dejanja je določena tudi moč karme. Dejanja,
ki se jih komaj zavedamo, ustvarjajo relativno šibko karmo, zelo čust
veno nabita dejanja pa lahko ustvarijo izredno močno karmo. Ko pride
čas, da zapustimo to telo, bo naša karma določila kraj in okolje našega
naslednjega rojstva. Če je na naši zavesti več pozitivne karme, se bomo
rodili v prijetnih okoliščinah, če ne, pa v neprijetnejših. Zato je po bu-
dističnem prepričanju zelo pomembno, da vedno poskušamo delovati
čim pozitivneje in še posebej v dobrobit vseh bitij. S tem bomo zagoto-
vo ustvarili pozitivno karmo, ki nam bo v prihodnosti prinesla pozi-
tivne rezultate in tudi rojstvo v enem izmed višjih kraljestev samsare.
Samsara
Samsara označuje šest možnih področij obstoja ali kraljestev, v ka-
terih krožimo od časa brez začetka. Glede na trenutno karmo se včasih
znajdemo v višjih, včasih pa v nižjih kraljestvih. Nikoli ne obtičimo za
vso večnost v katerem od šestih kraljestev, temveč samo za ustrezen čas,
za katerega smo ustvarili vzroke, nato pa se ponovno rodimo v drugem
kraljestvu. Samsara se deli na tri višja in tri nižja kraljestva.
Najnižje od teh treh nižjih kraljestev je pekel. To je kraljestvo hude-
ga trpljenja, v katerem je življenje zelo dolgo. Glavni vzrok za rojstvo v
to trpljenje je huda negativna karma, ki izvira iz sovraštva. Naslednje
102