Page 108 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 27, ISSN 2590-9754
P. 108
študijski večeri

tovo vedeti, ali ni morda Mahākāśyapa v resnici razumel in sprejemal
nauke, predstavljene v sutrah prajñāpāramitā.

Bodičita ali um prebujenja

Kot je bilo omenjeno že zgoraj, je glavna razlika med potjo hinajane
in potjo mahajane motivacija praktikanta. Praktikant hinajane si želi
doseči lastno osvobojenje, praktikant mahajane pa si želi doseči še viš-
je stanje, stanje popolnega razsvetljenja oz. budovstva, da bo lahko tudi
vsem ostalim bitjem pomagal doseči enako stanje. Ta motivacija prak-
tikanta mahajane se imenuje bodičita ali um prebujenja. Včasih se be-
sedo bodičita poenostavljeno prevaja kot »sočutje«, vendar ta prevod ne
povzema globine te motivacije.
glavKjalabseičsnedoildaeAfinbhiciisjaombaoydāilčaint.eklāarhakooz.nOajkdreams joasnnaihz.aTčoetbkeusepdrivloegsae po-
pri-
pisuje budi Maitreyi in vsebuje razlago strukture celotne budistične poti.
V tibetanskih samostanskih univerzah je preučevanju tega besedila in
komentarjem nanj namenjenih šest let in to predstavlja enega od ključ-
nih delov celotnega kurikuluma. Definicija bodičite se glasi takole: bo-
dičita je želja doseči popolno razsvetljenje za korist vseh bitij. Ta definici-
ja predstavlja samo bistvo mahajane. Ko praktikant razvije bodičito, se
imenuje bodisatva ali sin bude. S tem še ni zaključil svoje duhovne poti,
ampak še naprej razvija svojo motivacijo ter modrost, dokler ne dose-
že popolnega razsvetljenja in postane buda. Nekdo, ki je razvil bodiči-
to, ne bo nikoli prenehal pomagati drugim bitjem, vse dokler tudi sama
ne bodo dosegla razsvetljenja.

Kako razviti bodičito
Obstajata več metod oz. meditacij, kako razviti bodičito. Ena najbolj
znanih meditacij za razvijanje bodičite se imenuje navodilo o vzrokih in
posledici v sedmih točkah oz. šest vzrokov za eno posledico. Na začet-
ku te meditacije najprej poskušamo razviti občutek enakodušnosti do
vseh bitij, potem pa nadaljujemo v šestih korakih, ki predstavljajo šest
vzrokov za eno posledico, torej bodičito. Prvi korak je, da vsa bitja pre-

106
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113