Page 109 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 27, ISSN 2590-9754
P. 109
boris simončič

poznamo za naše matere iz prejšnjih življenj. Ker samsara nima začet-
ka, je tudi število naših prejšnjih življenj neomejeno, zato lahko prepo-
znamo, da so bila vsa bitja nekoč naše lastne matere. V drugem koraku
razmišljamo o prijaznosti naših mater, ki so skrbele za nas in se za nas
trudile po najboljših močeh. V tretjem koraku prepoznamo, da jim mo-
ramo to prijaznost poplačati tako, da jih poskušamo osvoboditi trpljen­
ja. Ti trije koraki nas pripeljejo do četrtega koraka, ki je ta, da v sebi raz-
vijemo ljubečo prijaznost. Ljubeča prijaznost je definirana kot želja, da bi
vsa bitja imela srečo. V petem koraku razvijemo veliko sočutje, ki je de-
finirano kot zelo močna želja, da bi bila vsa bitja prosta trpljenja. V nas
se nato porodita močna odločenost in občutek odgovornosti, da bomo
mi sami naredili vse, kar je v naši moči, da bomo vsa bitja osvobodili
trpljenja. Ko spoznamo, da je stanje razsvetljenja edini način, kako lah-
ko najbolje pomagamo vsem bitjem, teh šest vzrokov v nas porodi de-
jansko bodičito.

Druga zelo znana metoda se imenuje izenačevanje in izmenjevanje
sebe z drugimi, kar vključuje meditacijo tonglen oz. meditacijo dajanja
in jemanja. Začne se z meditacijo o tem, da ravno tako kot mi sami tudi
vsa ostala bitja želijo biti srečna in prosta trpljenja. Kljub temu pa bit-
ja zaradi svoje nevednosti pogosto ustvarjajo negativno karmo in s tem
vzroke za trpljenje. Njihovo trpljenje v praktikantu mahajane sčasoma
sproži izjemno močno sočutje, ki porodi željo, da bi praktikant nase
prevzel trpljenje vseh bitij. To še dodatno utrjuje z meditacijo tonglen,
pri kateri si pri vdihu predstavlja, da v obliki črnega dima nase prevzema
vse trpljenje drugih bitij, pri izdihu pa si predstavlja, da v obliki svetlobe
bitjem pošilja vse, kar si želijo. Včasih si pri teh meditacijah praktikanti
dodatno pomagajo z navdihujočimi pesmimi ali verzi, kot je na primer
sledeč verz Pančen Lame:3

O častiti sočutni Guruji, prosimo za vaše blagoslove,
da bi vsi karmični dolgovi, ovire in trpljenja
maternih bitij brez izjeme dozoreli nad nami takoj zdaj,
3 Panchen Lozang Chökyi Gyaltsen (1570–1662), učitelj petega Dalaj Lame (1617–1682).

107
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114