Page 119 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 27, ISSN 2590-9754
P. 119
vinko ošlak

prej. Take možnosti seveda nisva mogla zavrniti. Slaba stran te ponud-
be pa je bila v tem, da je kar precej skrčila čas, ki nama je ostal na voljo
za dovolj temeljit pregled narejenega, za dovolj natančno vnašan­je po-
pravkov in izločitev še zadnjih napak ali manj skladnih rešitev z ozirom
na celoto. Ne da bi hotela opravičevati napake in neskladnosti, ki jih je
še vedno mogoče najti – odgovornost za vse to nosim sam, ker sem imel
v smislu avtorskega pristopa imel pri redakciji zadnjo besedo –, pa ven-
darle kljub vsem spodrsljajem še vedno meniva, da pozitivni vidik daleč
presega to, kar je v izdaji mogoče najti kot napačno ali vsaj manj sklad­
no rešitev. Tudi Dalmatinova izvirna izdaja ima kljub tedan­jemu tako
skrbnemu pregledovanju veliko napak in nedoslednosti, pa smo danes
vendar še kako hvaležni, da zahteva po popolnosti ni zadušila osnov-
nega namena, ki ga vsaka zvesta izdaja Biblije ima. Tudi sodobne izda-
je Svetega pisma niso brez napak in pomanjkljivosti. Seveda mi je jasno,
da iz tega ne smemo narediti univerzalnega opravičila za površnost ali
malomarnost pri pripravi tako pomembnega besedila – kakor iz upra-
vičene zahteve po čim bolje pripravljeni izdaji ne smemo narediti abso-
lutiziranega perfekcionizma, ki lahko naredi zadevi še več škode kakor
pa človeška zmotljivost. Če nama bo mogoče delo nadaljevati ali prip-
raviti dotis ali ponatis te izdaje, bova gotovo naredila vse, kar je mogo-
če, da ob ponovnem pregledu polovimo, kolikor je mogoče, napačnih
ali pa ne povsem dobrih mest v besedilu.

Še ko so veliki tovornjaki že vozili iz Madžarske, kjer so knjigo
natisnili, palete z izvodi Dalmatinovega Novega testamenta v slovenšči-
ni, ki jo razume današnji bralec brez posebnega slovenističnega znanja,
smo se vsi skoraj prestrašeno spraševali, kako bomo knjige vendar spra-
vili med ljudi in kako dolgo bodo morale ležati v skladiščih. Ti strahovi
pa so se kmalu razblinili, saj ljudje knjige – kolikor smo mogli sami to
spremljati – niso le hvaležno jemali, ampak so želeli dobiti še več primer-
kov, da jih podarijo svojim družinskim članom, sorodnikom, prijateljem
in znancem. Nikjer nismo opazili zaničljivega ravnanja s to knjigo, da
bi kdo z njo podlagal omahujočo mizo ali omaro, kar ne izključuje ver-
jetnosti, da je kdo storil tudi kaj takega – a kateri knjigi se to ne more
zgoditi? Bili smo presenečeni, s kakšno zavzetostjo so knjigo sprejema-

117
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124