Page 169 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XIV (2018), številka 28, ISSN 2590-9754
P. 169
Marko Kerševan

ISLAM IN MUSLIMANI
V SEKULARIZIRANI EVROPI

Nisem strokovnjak za islam, se pa dolga leta kot sociolog religije in
religiolog ukvarjam z vprašanji mesta in vloge religij ter religioznega v
družbah in kulturah, posebej sodobnih evropskih, ter razlikami in raz-
merjem med religijami pri tem. S tega vidika in iz takega védenja se mi
za obravnavo vprašanja islama v sekularizirani Evropi1 ponujajo tri iz-
hodišča, recimo jim »situacijsko«, »sistemsko« in »zgodovinsko«. Skušal
jih bom skicirati bolj v obliki tez ter ob njihovih stičiščih nakazati ne-
katere dileme in perspektive.

»Situacijski« pristop
V sodobni Evropi se muslimanom – tako tistim, ki so tu že tradicio-
nalno, kot tistim, ki prihajajo – v načelu ni treba odpovedovati svoji re-
ligiji ali jo skrivati: v načelu uživajo enako versko svobodo kot pripadni-
ki drugih manjšin ali novih religij v tem prostoru. To pomeni, da lahko
v njej živijo, vanjo prihajajo in v njej ostajajo kot muslimani, da lahko v
njej izražajo svojo vero. Ta poudarek je potreben, ker ni bilo vedno tako,

1 Predavanje in članek temeljita na avtorjevem prispevku, napisanem za znan-
stveno konferenco Stoletje islamske skupnosti v Sloveniji (Ljubljana, 25. oktober
2017), ki jo je pripravil Kulturno-izobraževalni zavod Averroes Islamske skup-
nosti v Republiki Sloveniji; prispevek bo objavljen tudi v predvidenem zborniku
konference.

167
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174