Page 107 - Stati inu obstati, revija za vprašanja protestantizma, letnik XVII (2021), številka 33, ISSN 2590-9754
P. 107
matjaž Črnivec

mo z omenjanjem nekakšnega splošno pojmovanega »Boga« ali božan-
stva, tako da se izgubi vsa Jezusova specifika (učlovečenje, nauk, smrt
na križu, vstajenje, dar Svetega Duha, misijonsko poslanstvo učencev)?
Če je odgovor na to da, potem žal, kljub vsej pobožni govorici in okras-
ju, to srečanje ne kaže, da je shod k Jezusu, torej Cerkev. Še posebej ve-
lja biti pozoren na specifiko Jezusovega križa, ki je vedno najbolj spo-
takljiv element evangelija in se ji ljudje najraje izogibajo. Toda: »da bi
zbral razkropljene Božje otroke,« je Jezus moral umreti (Jn 11,52); zato ta
isti križ nujno označuje življenjsko pot učencev (Mr 8,34), ki se zbirajo
»v njegovem imenu«. Kjer je križ razveljavljen, to ne more biti Jezusov
zbor (1 Kor 1,17; Flp 3,18–19).

6. Negotovo, nepregledno, nenadzorovano
Ugovor: Tako razumljena Cerkev je nekaj negotovega, nepregledne-
ga in nihče je ne nadzoruje.
Odgovor: Če imamo res opravka s prebivanjem samega Boga med
ljudmi, tako tudi mora biti. Božje bivališče ni »delo človeških rok« (Apd
7,48), človek ga ne more izdelati, ga nadzorovati ali ga pogojevati, am-
pak lahko vanj zgolj ponižno vstopi kot nekdo, ki je slišal dobro besedo
evangeljske obljube. Človek ne more upravljati z Bogom. Kot smo rekli,
lahko Jezus tak prostor vzpostavi kadar koli in kjer koli in ga lahko ka-
dar koli in kjer koli tudi ukine. Dejstvo, da je človek v tem čudežu res-
nično udeležen, ne pomeni, da ima nad njim oblast, ampak da ima z
njim povezano službo – se pravi podrejeno, a aktivno vlogo. Ta vloga je
podobna službi Levitov v Stari zavezi; tem je bilo zaupano, da so nosi-
li različne dele »šotora pričevanja«. Ko so se ustavili na določenem kra-
ju in iz posameznih delov sestavili šotor, je nanj legel oblak Božje priso-
tnosti. Njihovo postavljanje in sestavljanje ni ustvarilo oblaka, temveč
je oblak prihajal po milostni Božji obljubi in zavezi. Njihovo postavlja-
nje po Božjem naročilu je zgolj udejanjilo oziroma konkretiziralo Božje
milostno pojavljanje v svetu. Bilo je posledica Božje milosti, ne njen po-
goj. Prav zato tudi Jezusovo pojavljanje med svojimi ni nekaj negotove-
ga, saj je njegova obljuba glede tega povsem jasna in trdna, tako da se
nanjo lahko zanesemo. Celota Božjega čudeža pa od posameznika in

105
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112