Page 101 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 101

Učinki vključevanja glasbe pri učenju matematike
              The Effects of Music Integration in Learning Mathematics


                                        Ela Urek
                             Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
                                    ella.urek@gmail.com



           Izvleček: V prispevku preučujemo glasbo kot strategijo za učenje matematike, pri čemer
           se je treba osredotočiti na razumevanje, kako glasbo procesirajo možgani. Raziskava, v
           kateri je sodelovalo 81 srednješolcev, je pokazala, da največ dijakov glasbo ob učenju ma-
           tematike posluša pogosto. Dijaki glasbo, ki jo poslušajo med učenjem matematike oz.
           med reševanjem matematičnih nalog, opisujejo kot: tiho, hitro, poznano, sprostitveno,
           všečno, veselo, instrumentalno, dinamično. Izkazalo se je, da večina dijakov med uče-
           njem matematike oz. med reševanjem matematičnih nalog posluša tisto glasbo, ki jim je
           tudi v splošnem všeč.
           Ključne besede: učenje, glasba, matematika, prostorsko-časovno sklepanje, matematična
           anksioznost
           Abstract: In this paper, we study music as a strategy for learning mathematics, where it
           is necessary to focus on understanding how the brain processes music. The research, in
           which 81 high school students took part, showed that most students often listen to music
           while studying mathematics. Students described the music they listen to while learning
           mathematics as quiet, fast, familiar, relaxing, likable, happy, instrumental, and dynam-
           ic. It turned out that most students listen to the music they like in general while learning
           mathematics or solving math problems.
           Keywords: learning, music, mathematics, spatial-temporal reasoning, math anxiety



           Raba glasbe kot zvočnega ozadja pri učenju matematike



                  lasba v ozadju je prisotna v mnogih delovnih okoljih, pisarnah, resta-
                  vracijah, hotelih itn. Poslušamo jo med vožnjo v avtu, med telovad-
           Gbo, med spremljanjem oglasov, pravzaprav pri skoraj vsakem opravilu.
           Glasba pa je tudi orodje, s katerim ustvarimo želeno razpoloženje, spodbu-
           ja nas h gibanju in k plesu, vpliva na počutje, prikliče stare spomine, sprošča.
           Schellenberg in Weiss (2013) omenjata, da raziskave, ki preučujejo učinke glas-
           be v ozadju na kognitivne sposobnosti, prinašajo raznolike rezultate.
               Bloor (2009) je v svoji raziskavi, ki temelji na desetletnikih, prišel do za-
           ključka, da reševanje matematičnih nalog v tišini prinaša boljše rezultate kot
           reševanje ob glasbi. V dotičnem primeru so učenci ob reševanju nalog poslušali

           Izvirni znanstveni članek ◆ Original Scientific Article  © Author
           https://doi.org/10.26493/2712-3987.20(40)101-111
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106