Page 106 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 106
Merski instrumenti
glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
Za namen raziskave je bil pripravljen anketni vprašalnik Učinki glasbe na
učenje matematike. Vprašalnik je bil 3. maja 2023 objavljen v spletni aplikaci-
ji 1KA, podatke pa smo zbirali do 1. avgusta 2023. Udeleženci ankete so za iz-
polnjevanje vprašalnika potrebovali približno pet minut, sam vprašalnik pa je
bil anonimen.
Postopki pridobivanja podatkov
Anketni vprašalnik je bil preko družbenega omrežja Facebook posredovan di-
jakom različnih srednjih šol (gimnazija, srednja strokovna šola, srednja tehnič-
na šola). Dijaki so v sklopu vprašalnika odgovarjali na 11 vprašanj, od tega pet
vprašanj zaprtega tipa, tri vprašanja odprtega tipa, eno vprašanje je ponudi-
lo možnost dopolnitve odgovora (drugo), pri dveh vprašanjih pa so udeleženci
raziskave postavke vrednotili z mersko lestvico od 1 (»Sploh ne strinjam«) do
5 (»Popolnoma se strinjam«).
Postopki obdelave podatkov
Rezultati so bili pridobljeni s pomočjo odgovorov na posamezna vprašanja in
odgovorov na postavke v anketnem vprašalniku, ki so jih udeleženci raziskave
ocenjevali na petstopenjski lestvici (1 – »Sploh se ne strinjam«, 2 – »Ne stri-
njam se«, 3 – »Se niti ne strinjam niti strinjam«, 4 – »Strinjam se«, 5 – »Po-
polnoma se strinjam«).
Podatki so bili statistično obdelani v programih Microsoft Excel in RStu-
dio. Izračunali smo opisno oz. deskriptivno statistiko (N, M, SD, Mdn, As,
Spl, Se …) in oblikovali preglednice. Pred začetkom analize smo iz prvotnega
vzorca izključili posameznike, ki niso podali vseh odgovorov na ključna vpra-
šanja ankete in ki niso spadali v starostno skupino dijakov (tj. med 15 in 18 let).
Za prikaz rezultatov smo uporabili program Microsoft Word.
Rezultati
Pri prvem raziskovalnem vprašanju smo se ukvarjali s pogostostjo poslušanja
glasbe v ozadju pri učenju matematike oz. reševanju matematičnih nalog.
S slike 1 lahko razberemo, da je med 81 udeleženci največ dijakov (n = 17)
v raziskavi poročalo o tem, da ob učenju matematike oz. reševanju matematič-
nih nalog glasbo v ozadju poslušajo pogosto, nekoliko manj (n = 14) jo posluša
včasih, 13 zelo pogosto, 13 zelo redko, deset nikoli, sedem vedno in sedem red-
ko. Več udeležencev (n = 51) je na vprašanje, kako pogosto se učijo matemati-
ko oz. rešujejo matematične naloge z glasbo v ozadju, odgovorilo z odgovori
106