Page 104 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo, letnik 20, zvezek 40 ◆ The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, volume 20, issue 40
P. 104

pomembno za zmanjšanje matematične anksioznosti pri učencih, saj na prvo
             glasbenopedagoški zbornik ◆ letnik/volume 20 ◆ številka/number 40
               mesto postavlja učenčevo razumevanje matematike namesto pomnjenja algori-
               tmov in formul.
                   Matematična anksioznost lahko zmanjša zmogljivost delovnega spomina
               (Pelizzoni idr., 2021). Posamezniki, ki jo doživljajo, imajo več težav z reševa-
               njem nalog, ki vključujejo shranjevanje in pridobivanje informacij iz delovne-
               ga spomina, izvajanje miselnih nalog ter pridobivanje vmesnih rezultatov, kar
               privede do večjih težav pri matematiki (Pelegrina idr., 2020).
                   Stephanie E. Haynes (2003) trdi, da matematično anksioznost lahko
               zmanjša že desetminutna izpostavitev glasbi neposredno pred testom. V svoji
               raziskavi je ugotovila, da umirjena glasba sprošča matematično tesnobo. Tudi
               Gan idr. (2016) so prišli do podobnih zaključkov. V sklopu svoje raziskave, ki
               je temeljila na pred- in posttestu, so ugotovili, da pri zmanjševanju matematič-
               ne anksioznosti ne pridejo v poštev vsi žanri ter da je sprostitvena glasba učin-
               kovitejša pri zmanjševanju tovrstne anksioznosti v primerjavi s stimulativno
               glasbo.


               Glasba in prostorsko-časovno sklepanje


               Pomemben vpliv na prostorsko-časovno sklepanje ima glasbeni trening (Het-
               land, 2000). Teorija o vplivu glasbenega treninga na prostorske sposobnosti te-
               melji na različnih vrstah mišljenja, potrebnih za učenje in ustvarjanje glasbe.
               Učenje in ustvarjanje glasbe zahtevata koordinacijo vsaj šestih inteligentnos-
               ti, ki jih je definiral Gardner (1995): glasbene inteligentnosti (misliti skozi tone,
               melodije itn.), prostorske inteligentnosti (razumevanje glasbene notacije in pros-
               torskih razmerij, npr. pri klavirski tipkovnici),  telesno-gibalne inteligentnos-
               ti (pomembna pri učenju tehnike, prijemov, dirigiranja), logično-matematične
               inteligentnosti (razločevanje vzorcev, notnih vrednosti in razmerij med deli ter
               celoto) ter interpersonalne in intrapersonalne inteligentnosti (pomembni pri ko-
               munikaciji med učencem in učiteljem, solistom in ansamblom, izvajalcem in
               publiko). Glede na to, da je prostorska inteligentnost potrebna pri ustvarjanju
               in izvajanju glasbe, glasbeni trening vpliva na izboljšanje različnih prostorskih
               sposobnosti (Hetland, 2000).


               Učinki integracije glasbe v pouk matematike


               Glasba je optimalna umetnost za integracijo v pouk matematike (An idr.,
               2013). Interdisciplinarni pouk matematike in glasbe ima potencial za izboljša-
               nje odnosa učencev do matematike ter posledično njihovih matematičnih do-
               sežkov, glasba pa je lahko uporabljena tudi kot sredstvo, znotraj katerega lah-
               ko učitelji matematične probleme predstavijo in oblikujejo na načine, ki niso

               104
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109