Page 105 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 105
liza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o kariernem razvoju

Preglednica 7.20 Težave, s katerimi se srečujejo starejši strokovni delavci f f ()
 ,
Vrste težav  ,
Narava dela  ,
Obremenitev z delom  ,
Psihične težave
Zdravstvene težave  ,
Odnos sodelavcev  ,
Ni težav
Drugo  ,
Ne vem  ,
Skupaj  ,

mentorja. Kot mentorji lahko neizkušene kolege ustrezno seznanjajo s svo-
jimi dolgoletnimi delovnimi izkušnjami. Mentorji, ki pomagajo bodočim uči-
teljem v zadnji fazi usposabljanja na delu in začetnikom v okviru organizirane
pomoči, so namreč vedno le izkušeni učitelji, ki so že dolgo v tem poklicu.
Slednje bi lahko uvedli tudi v slovenskem vzgojno-izobraževalnem prostoru,
predvsem pa bi šolske politike morale predstaviti različne, alternativne mož-
nosti reorganiziranja delovnih nalog, začenši z upoštevanjem osebnih želja
strokovnih delavcev.

Težave, s katerimi se srečujejo starejši strokovni delavci

Mnenje o težavah, s katerimi se srečujejo starejši strokovni delavci, smo pri-
dobili na podlagi vprašanja odprtega tipa. Nanj je odgovorilo 929 anketira-
nih. Njihove odgovore smo vsebinsko razdelili v pet različnih vsebinskih sklo-
pov. Največ anketiranih meni, da je največja težava starejših delavcev pred-
vsem narava dela (314 odgovorov). Temu sklopu odgovorov so po pogostosti
sledili naslednji vsebinski sklopi: obremenitev z delom (229 odgovorov), psi-
hične težave (160 odgovorov) in zdravstvene težave (122 odgovorov). Najmanj
odgovorov je bilo podanih v vsebinskem sklopu odnos sodelavcev (51 odgo-
vorov). 15 anketiranih je podalo odgovor, ki ga ni bilo moč umestiti v nobeno
prej omenjeno kategorijo. Devet anketiranih meni, da starejši delavci nimajo
težav. 29 anketiranih pa ne pozna težav starejših delavcev v vzgoji in izobra-
ževanju.

Podrobnejši pregled odgovorov posameznih sklopov:

– Narava dela. Iz odgovorov anketiranih je razvidno, da je največji pro-
blem starejših strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju narava pe-

103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110