Page 109 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 109
Analiza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o kariernem razvoju
Preglednica 7.21 Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše strokovne delavce
Spremenljivka χ2 g P
Izobrazba , ,
Spol , ,
Regija , ,
Starost , ,
Delovna doba , ,
Mesto zaposlitve , ,
Zavod zaposlitve , ,
Opombe χ2 – preizkus hi-kvadrat, g – prostostna stopnja, P – statistična pomembnost.
Preglednica 7.22 Mnenje strokovnih delavcev o prenosu izkušenj starejših strokovnih
delavcev na mlajše strokovne delavce glede na izobrazbo
Raven izobrazbe Da Ne Skupaj
f f () f f () f f ()
Raven po EOK , , ,
Raven po EOK , , ,
Raven po EOK , , ,
Raven po EOK , , ,
Raven po EOK ,
, ,
Skupaj , , ,
rost (χ2 = 25,644, g = 9, P = 0,002), mesto zaposlitve (χ2 = 53,570, g = 9, P =
0,000) in zavod zaposlitve (χ2 = 58,119, g = 5, P = 0,000). V nadaljevanju so
podrobneje interpretirani podatki, kjer se kažejo statistično pomembne raz-
like.
Strokovne delavce smo vprašali, ali je v slovenskem vzgojno-izobraževal-
nem sistemu za prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše so-
delavce poskrbljeno na ustrezen način. Da ni, menijo predvsem strokovni de-
lavci z zaključeno magistrsko stopnjo izobrazbe (80,9 ). Tudi strokovni de-
lavci z vseh ostalih ravni izobraževanja, razen ravni 4 po EOK, so podobnega
mnenja. Tisti z ravni 4 po EOK (srednješolsko izobraževanje) v 55,3 menijo,
da je v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu za prenos izkušenj sta-
rejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce poskrbljeno na ustrezen na-
čin.
Iz preglednice 7.23 je razvidno, da so na to vprašanje negativno odgovorili
predvsem strokovni delavci, stari med 60 in 64 let (81,6 ). Visok delež ne-
strinjanja je bil prisoten tudi pri strokovnih delavcih, starih nad 65 let (80 ).
107
Preglednica 7.21 Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše strokovne delavce
Spremenljivka χ2 g P
Izobrazba , ,
Spol , ,
Regija , ,
Starost , ,
Delovna doba , ,
Mesto zaposlitve , ,
Zavod zaposlitve , ,
Opombe χ2 – preizkus hi-kvadrat, g – prostostna stopnja, P – statistična pomembnost.
Preglednica 7.22 Mnenje strokovnih delavcev o prenosu izkušenj starejših strokovnih
delavcev na mlajše strokovne delavce glede na izobrazbo
Raven izobrazbe Da Ne Skupaj
f f () f f () f f ()
Raven po EOK , , ,
Raven po EOK , , ,
Raven po EOK , , ,
Raven po EOK , , ,
Raven po EOK ,
, ,
Skupaj , , ,
rost (χ2 = 25,644, g = 9, P = 0,002), mesto zaposlitve (χ2 = 53,570, g = 9, P =
0,000) in zavod zaposlitve (χ2 = 58,119, g = 5, P = 0,000). V nadaljevanju so
podrobneje interpretirani podatki, kjer se kažejo statistično pomembne raz-
like.
Strokovne delavce smo vprašali, ali je v slovenskem vzgojno-izobraževal-
nem sistemu za prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše so-
delavce poskrbljeno na ustrezen način. Da ni, menijo predvsem strokovni de-
lavci z zaključeno magistrsko stopnjo izobrazbe (80,9 ). Tudi strokovni de-
lavci z vseh ostalih ravni izobraževanja, razen ravni 4 po EOK, so podobnega
mnenja. Tisti z ravni 4 po EOK (srednješolsko izobraževanje) v 55,3 menijo,
da je v slovenskem vzgojno-izobraževalnem sistemu za prenos izkušenj sta-
rejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce poskrbljeno na ustrezen na-
čin.
Iz preglednice 7.23 je razvidno, da so na to vprašanje negativno odgovorili
predvsem strokovni delavci, stari med 60 in 64 let (81,6 ). Visok delež ne-
strinjanja je bil prisoten tudi pri strokovnih delavcih, starih nad 65 let (80 ).
107