Page 112 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 112
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju
Preglednica 7.26 Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce
Dejavniki vpliva prenosa izkušenj f f ()
Osebnostne lastnosti ,
Mentorstvo ,
Izmenjava izkušenj ,
Sistemska ureditev prenosa ,
Narava pedagoškega dela
Izobraževanje ,
Ni prenosa ,
Drugo
Ne vem ,
,
,
Skupaj ,
Preglednica 7.27 Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce –
utemeljitev odgovora »da«
Dejavniki vpliva prenosa izkušenj f f ()
Osebnostne lastnosti ,
Mentorstvo ,
Izmenjava izkušenj ,
Sistemska ureditev prenosa
Narava pedagoškega dela ,
Izobraževanje ,
Ni prenosa ,
Drugo ,
Ne vem ,
Skupaj ,
,
govora). Z 71 odgovori sledi sklop osebnostne lastnosti, temu pa sklop men-
torstvo (57 odgovorov). Bistveno manj odgovorov pa so prejeli ostali sklopi:
sistemska ureditev prenosa (9 odgovorov), izobraževanje (5 odgovorov) in na-
rava pedagoškega dela (2 odgovora). Nekategoriziran je ostal en odgovor, pri
dveh anketiranih pa se je pojavil odgovor ne vem.
Natančnejši vpogled v pozitivne utemeljitve po vsebinskih sklopih vodi do
naslednjih spoznanj:
– Osebnostne lastnosti. Anketiranci izpostavljajo, da prenašanje izkušenj
in primerov dobrih praks večinoma poteka na osebni ravni, najpogo-
steje, ko mlajši strokovni delavci iščejo pomoč pri starejših (npr. »Če
110
Preglednica 7.26 Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce
Dejavniki vpliva prenosa izkušenj f f ()
Osebnostne lastnosti ,
Mentorstvo ,
Izmenjava izkušenj ,
Sistemska ureditev prenosa ,
Narava pedagoškega dela
Izobraževanje ,
Ni prenosa ,
Drugo
Ne vem ,
,
,
Skupaj ,
Preglednica 7.27 Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce –
utemeljitev odgovora »da«
Dejavniki vpliva prenosa izkušenj f f ()
Osebnostne lastnosti ,
Mentorstvo ,
Izmenjava izkušenj ,
Sistemska ureditev prenosa
Narava pedagoškega dela ,
Izobraževanje ,
Ni prenosa ,
Drugo ,
Ne vem ,
Skupaj ,
,
govora). Z 71 odgovori sledi sklop osebnostne lastnosti, temu pa sklop men-
torstvo (57 odgovorov). Bistveno manj odgovorov pa so prejeli ostali sklopi:
sistemska ureditev prenosa (9 odgovorov), izobraževanje (5 odgovorov) in na-
rava pedagoškega dela (2 odgovora). Nekategoriziran je ostal en odgovor, pri
dveh anketiranih pa se je pojavil odgovor ne vem.
Natančnejši vpogled v pozitivne utemeljitve po vsebinskih sklopih vodi do
naslednjih spoznanj:
– Osebnostne lastnosti. Anketiranci izpostavljajo, da prenašanje izkušenj
in primerov dobrih praks večinoma poteka na osebni ravni, najpogo-
steje, ko mlajši strokovni delavci iščejo pomoč pri starejših (npr. »Če
110