Page 112 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 112
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju

Preglednica 7.26 Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce

Dejavniki vpliva prenosa izkušenj f f ()

Osebnostne lastnosti  ,
Mentorstvo  ,
Izmenjava izkušenj  ,
Sistemska ureditev prenosa  ,
Narava pedagoškega dela
Izobraževanje  ,
Ni prenosa  ,
Drugo
Ne vem  ,
 ,
 ,

Skupaj  ,

Preglednica 7.27 Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce –
utemeljitev odgovora »da«

Dejavniki vpliva prenosa izkušenj f f ()

Osebnostne lastnosti  ,
Mentorstvo  ,
Izmenjava izkušenj  ,
Sistemska ureditev prenosa
Narava pedagoškega dela  ,
Izobraževanje  ,
Ni prenosa  ,
Drugo  ,
Ne vem  ,
Skupaj  ,
 ,

govora). Z 71 odgovori sledi sklop osebnostne lastnosti, temu pa sklop men-
torstvo (57 odgovorov). Bistveno manj odgovorov pa so prejeli ostali sklopi:
sistemska ureditev prenosa (9 odgovorov), izobraževanje (5 odgovorov) in na-
rava pedagoškega dela (2 odgovora). Nekategoriziran je ostal en odgovor, pri
dveh anketiranih pa se je pojavil odgovor ne vem.

Natančnejši vpogled v pozitivne utemeljitve po vsebinskih sklopih vodi do
naslednjih spoznanj:

– Osebnostne lastnosti. Anketiranci izpostavljajo, da prenašanje izkušenj
in primerov dobrih praks večinoma poteka na osebni ravni, najpogo-
steje, ko mlajši strokovni delavci iščejo pomoč pri starejših (npr. »Če

110
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117