Page 114 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 114
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju
Preglednica 7.28 Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce –
utemeljitev odgovora »ne«
Dejavniki vpliva prenosa izkušenj f f ()
Osebnostne lastnosti ,
Mentorstvo ,
Izmenjava izkušenj
Sistemska ureditev prenosa ,
Narava pedagoškega dela ,
Izobraževanje ,
Ni prenosa
Drugo ,
Ne vem ,
Skupaj
,
,
,
– Drugo. Pri tem vsebinskem sklopu se je pojavil le en odgovor, iz kate-
rega je razvidno splošno strinjanje s sistemsko ureditvijo prenosa izku-
šenj s starejših na mlajše strokovne delavce (»Vsaj mislim tako«).
Utemeljitev odgovora »ne«. Iz rezultatov ankete je razvidno, da je bilo podanih
670 utemeljitev negativnih odgovorov. Tudi v tem primeru so bile najpogo-
steje izpostavljene osebnostne lastnosti (215 odgovorov). Z bistveno manj od-
govorov se je na drugem mestu pojavil sklop mentorstvo (123 odgovorov). Za
razliko od pozitivnih utemeljitev se je na tretjem mestu pojavil sklop sistem-
ska ureditev prenosa (92 odgovorov). Sledi sklop narava pedagoškega dela (70
odgovorov), ki onemogoča prenos izkušenj. Najmanj negativnih utemeljitev
sta prejela sklopa izmenjava izkušenj (35 odgovorov) in izobraževanje (3 od-
govori). Devetih odgovorov ni bilo moč umestiti v nobeno rubriko. Relativno
visok delež je bil moč zaznati pri odgovorih, da ni prenosa. Petnajst anketira-
nih ni vedelo utemeljiti negativnega odgovora.
V nadaljevanju predstavljamo analizo negativnih utemeljitev odgovorov
po posameznem vsebinskem sklopu. Iz tega je razvidno naslednje:
– Osebnostne lastnosti. Najpogostejša utemeljitev negativnega odgo-
vora o prenosu izkušenj med različnimi generacijami strokovnih de-
lavcev je povezana z vsebinskim sklopom osebnostne lastnosti. Anke-
tiranci poudarjajo, da se izkušnje in primeri dobrih praks najpogosteje
prenašajo samoiniciativno (npr. »Mlad učitelj mora sam prositi starej-
šega«). Vendar pa pri tem opozarjajo, da se pri številnih mladih ne po-
112
Preglednica 7.28 Prenos izkušenj starejših strokovnih delavcev na mlajše sodelavce –
utemeljitev odgovora »ne«
Dejavniki vpliva prenosa izkušenj f f ()
Osebnostne lastnosti ,
Mentorstvo ,
Izmenjava izkušenj
Sistemska ureditev prenosa ,
Narava pedagoškega dela ,
Izobraževanje ,
Ni prenosa
Drugo ,
Ne vem ,
Skupaj
,
,
,
– Drugo. Pri tem vsebinskem sklopu se je pojavil le en odgovor, iz kate-
rega je razvidno splošno strinjanje s sistemsko ureditvijo prenosa izku-
šenj s starejših na mlajše strokovne delavce (»Vsaj mislim tako«).
Utemeljitev odgovora »ne«. Iz rezultatov ankete je razvidno, da je bilo podanih
670 utemeljitev negativnih odgovorov. Tudi v tem primeru so bile najpogo-
steje izpostavljene osebnostne lastnosti (215 odgovorov). Z bistveno manj od-
govorov se je na drugem mestu pojavil sklop mentorstvo (123 odgovorov). Za
razliko od pozitivnih utemeljitev se je na tretjem mestu pojavil sklop sistem-
ska ureditev prenosa (92 odgovorov). Sledi sklop narava pedagoškega dela (70
odgovorov), ki onemogoča prenos izkušenj. Najmanj negativnih utemeljitev
sta prejela sklopa izmenjava izkušenj (35 odgovorov) in izobraževanje (3 od-
govori). Devetih odgovorov ni bilo moč umestiti v nobeno rubriko. Relativno
visok delež je bil moč zaznati pri odgovorih, da ni prenosa. Petnajst anketira-
nih ni vedelo utemeljiti negativnega odgovora.
V nadaljevanju predstavljamo analizo negativnih utemeljitev odgovorov
po posameznem vsebinskem sklopu. Iz tega je razvidno naslednje:
– Osebnostne lastnosti. Najpogostejša utemeljitev negativnega odgo-
vora o prenosu izkušenj med različnimi generacijami strokovnih de-
lavcev je povezana z vsebinskim sklopom osebnostne lastnosti. Anke-
tiranci poudarjajo, da se izkušnje in primeri dobrih praks najpogosteje
prenašajo samoiniciativno (npr. »Mlad učitelj mora sam prositi starej-
šega«). Vendar pa pri tem opozarjajo, da se pri številnih mladih ne po-
112