Page 120 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 120
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju

Preglednica 7.33 Ustrezno uvajanje mlajših strokovnih delavcev v pridobivanje prvih
delovnih izkušenj v vzgojno-izobraževalnem sistemu

Načini uvajanja f f ()

S pripravništvom  ,
S pomočjo sodelavcev  ,
Z delovnim procesom  ,
S pedagoško prakso  ,
Z izobraževanjem
S pomočjo vodstva  ,
S projektom Moja prva zaposlitev  ,
Z ničemer
Drugo  ,
Ne vem  ,

 ,
 ,

Skupaj  ,

pravništvom, s pomočjo sodelavcev, z delovnim procesom, s pedagoško prakso,
z izobraževanjem, s pomočjo vodstva, s projektom Moja prva zaposlitev.

Iz odgovorov anketiranih je razvidno, da je najpogosteje omenjan način
uvajanja pripravništvo (213 odgovorov). Temu sledijo sklopi s pomočjo sode-
lavcev (140 odgovorov), z delovnim procesom (117 odgovorov) in s pedagoška
prakso (105 odgovorov). Bistveno manj odgovorov so prejeli naslednji vsebin-
ski sklopi: z izobraževanjem (30 odgovorov), s pomočjo vodstva (15 odgovorov)
in s projektom Moja prva zaposlitev (7 odgovorov). 74 jih ni bilo moč grupirati
v omenjene vsebinske sklope. Kar 170 anketiranih je utemeljilo odgovor, da z
ničemer ne uvajajo mladih strokovnih delavcev v pridobivanje prvih delov-
nih izkušenj. 16 anketiranih pa ne zna utemeljiti odgovora.

Utemeljitev odgovora »da«. Anketirani so podali 209 pozitivnih utemeljitev
svojih odgovorov na dvanajsto vprašanje. Iz grupiranih odgovorov je razvi-
dno, da anketirani pripravništvo ocenjujejo kot najustreznejši način prenosa
izkušenj na mlajše strokovne delavce (71 odgovorov). Pomembno vlogo pri
prenosu izkušenj imajo sodelavci (58 odgovorov) in pedagoška praksa v času
formalnega izobraževanja (21 odgovorov). Manjšo pozitivno vlogo imajo:
uvajanje z dodatnim izobraževanjem (9 odgovorov), s pomočjo vodstva (7
odgovorov), s pomočjo delovnega procesa (5 odgovorov) in preko projekta
Moja prva zaposlitev (4 odgovori). Dvajset odgovorov ni bilo moč razporediti
v navedene sklope. Zanimivo je, da je deset anketiranih navedlo utemeljitev,
da z ničemer. Štirje anketirani pa niso znali utemeljiti odgovora.

118
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125