Page 123 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 123
Analiza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o kariernem razvoju
Preglednica 7.35 Ustrezno uvajanje mlajših strokovnih delavcev v vzgojno-izobraževalnem
sistemu v pridobivanje prvih delovnih izkušenj – utemeljitev
odgovora »ne«
Načini uvajanja f f ()
S pripravništvom ,
S pomočjo sodelavcev ,
Z delovnim procesom
S pedagoško prakso ,
Z izobraževanjem ,
S pomočjo vodstva ,
S projektom Moja prva zaposlitev ,
Z ničemer ,
Drugo
Ne vem ,
,
,
Skupaj ,
– Drugo. V vsebinskem sklopu drugo je moč na eni strani najti splošne od-
govore anketiranih, ki navajajo, da je uvajanje za mlade strokovne de-
lavce ustrezno urejeno. Ob tem je zanimivo izpostaviti naslednji odgo-
vor anketiranega: »Mladi imajo možnost izbire, eksperimentiranja ter
profesionalnega razvoja v smislu izzivov, kot je napredovanje v znanjih
oz kompetencah, kakor v smislu statusa napredovanj v strokovne na-
zive.« Po drugi strani pa se pojavljajo odgovori, ki izpostavljajo, da je to
odvisno od šole.
Utemeljitev odgovora »ne«. Če si ogledamo še utemeljitev negativnih odgo-
vorov pri tem vprašanju, lahko ugotovimo, da je najbolj negativno vredno-
teno področje pripravništva (142 odgovorov). Prav tako anketirani negativno
ocenjujejo uvajanje mlajših strokovnih delavcev s pomočjo neposrednega
vključevanja v delovni proces (112 odgovorov). Negativno sta ovrednotena
pedagoška praksa (84 odgovorov) in vključevanje s pomočjo sodelavcev (82
odgovorov). Bistveno manj negativno so bili ovrednoteni naslednji vsebin-
ski sklopi: z izobraževanjem (21 odgovorov), s pomočjo vodstva (8 odgovorov)
in s projektom Moja prva zaposlitev (3 odgovori). 54 odgovorov anketiranih ni
bilo moč enoznačno umestiti v predstavljene vsebinske sklope. Dvanajst an-
ketiranih ni vedlo utemeljiti odgovora, kar 160 anketiranih pa meni, da to ni
mogoče.
– S pripravništvom. Anketirani v tem sklopu odgovorov jasno izposta-
121
Preglednica 7.35 Ustrezno uvajanje mlajših strokovnih delavcev v vzgojno-izobraževalnem
sistemu v pridobivanje prvih delovnih izkušenj – utemeljitev
odgovora »ne«
Načini uvajanja f f ()
S pripravništvom ,
S pomočjo sodelavcev ,
Z delovnim procesom
S pedagoško prakso ,
Z izobraževanjem ,
S pomočjo vodstva ,
S projektom Moja prva zaposlitev ,
Z ničemer ,
Drugo
Ne vem ,
,
,
Skupaj ,
– Drugo. V vsebinskem sklopu drugo je moč na eni strani najti splošne od-
govore anketiranih, ki navajajo, da je uvajanje za mlade strokovne de-
lavce ustrezno urejeno. Ob tem je zanimivo izpostaviti naslednji odgo-
vor anketiranega: »Mladi imajo možnost izbire, eksperimentiranja ter
profesionalnega razvoja v smislu izzivov, kot je napredovanje v znanjih
oz kompetencah, kakor v smislu statusa napredovanj v strokovne na-
zive.« Po drugi strani pa se pojavljajo odgovori, ki izpostavljajo, da je to
odvisno od šole.
Utemeljitev odgovora »ne«. Če si ogledamo še utemeljitev negativnih odgo-
vorov pri tem vprašanju, lahko ugotovimo, da je najbolj negativno vredno-
teno področje pripravništva (142 odgovorov). Prav tako anketirani negativno
ocenjujejo uvajanje mlajših strokovnih delavcev s pomočjo neposrednega
vključevanja v delovni proces (112 odgovorov). Negativno sta ovrednotena
pedagoška praksa (84 odgovorov) in vključevanje s pomočjo sodelavcev (82
odgovorov). Bistveno manj negativno so bili ovrednoteni naslednji vsebin-
ski sklopi: z izobraževanjem (21 odgovorov), s pomočjo vodstva (8 odgovorov)
in s projektom Moja prva zaposlitev (3 odgovori). 54 odgovorov anketiranih ni
bilo moč enoznačno umestiti v predstavljene vsebinske sklope. Dvanajst an-
ketiranih ni vedlo utemeljiti odgovora, kar 160 anketiranih pa meni, da to ni
mogoče.
– S pripravništvom. Anketirani v tem sklopu odgovorov jasno izposta-
121