Page 121 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 121
Analiza odgovorov strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju o kariernem razvoju
Preglednica 7.34 Ustrezno uvajanje mlajših strokovnih delavcev v vzgojno-izobraževalnem
sistemu v pridobivanje prvih delovnih izkušenj – utemeljitev
odgovora »da«
Načini uvajanja f f ()
S pripravništvom ,
S pomočjo sodelavcev ,
Z delovnim procesom
S pedagoško prakso ,
Z izobraževanjem ,
S pomočjo vodstva
S projektom Moja prva zaposlitev ,
Z ničemer ,
Drugo ,
Ne vem ,
,
,
Skupaj ,
Sledi predstavitev utemeljitev pozitivnih odgovorov po posameznem vse-
binskem sklopu. Iz odgovorov anketiranih je razvidno naslednje:
– S pripravništvom. Najpogostejša pozitivna utemeljitev odgovora o uva-
janju mladih strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju je povezana
z izpostavljanjem pripravništva in mentorstva. Vendar je iz odgovorov
moč zaslediti dva trenda. Na eni strani anketirani izpostavljajo, da je
učinkovitost odvisna od mladega kadra in njegove vedoželjnosti (npr.
»Sama sem bila mentor štirim novosprejetim sodelavcem in sama iz-
delala program, po katerem sem nudila informacije ter praktične na-
svete in pomoč pri pripravi na strokovni izpit. Če zaposleni izkaže inte-
res, se hitro privadi. Mentorstvo ni plačano, je pa celotno mentorstvo po
pravilniku o napredovanju v VIZ ovrednoteno z 2 točkama.«). Na drugi
strani pa se pojavljajo odgovori, ki govorijo o ustrezni izbiri mentorjev
(npr. »Premalo je sicer prakse na faksu, a ko pridejo na delovno mesto,
običajno dobijo mentorja. Je pa veliko odvisno od tega, kaj in koliko bo
svojih izkušenj in znanja posredoval naprej.«)
– S pomočjo sodelavcev. Anketirani v vsebinskem sklopu s pomočjo so-
delavcev izpostavljajo, da je uvajanje mladih strokovnih delavcev pr-
venstveno pogojeno s kolektivom v posameznem vzgojno-izobraže-
valnem zavodu (npr. »Odvisno od šole in zaposlenih na posameznem
področju, njihove pripravljenosti – na naši šoli, konkretno, da.«), pri če-
119
Preglednica 7.34 Ustrezno uvajanje mlajših strokovnih delavcev v vzgojno-izobraževalnem
sistemu v pridobivanje prvih delovnih izkušenj – utemeljitev
odgovora »da«
Načini uvajanja f f ()
S pripravništvom ,
S pomočjo sodelavcev ,
Z delovnim procesom
S pedagoško prakso ,
Z izobraževanjem ,
S pomočjo vodstva
S projektom Moja prva zaposlitev ,
Z ničemer ,
Drugo ,
Ne vem ,
,
,
Skupaj ,
Sledi predstavitev utemeljitev pozitivnih odgovorov po posameznem vse-
binskem sklopu. Iz odgovorov anketiranih je razvidno naslednje:
– S pripravništvom. Najpogostejša pozitivna utemeljitev odgovora o uva-
janju mladih strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju je povezana
z izpostavljanjem pripravništva in mentorstva. Vendar je iz odgovorov
moč zaslediti dva trenda. Na eni strani anketirani izpostavljajo, da je
učinkovitost odvisna od mladega kadra in njegove vedoželjnosti (npr.
»Sama sem bila mentor štirim novosprejetim sodelavcem in sama iz-
delala program, po katerem sem nudila informacije ter praktične na-
svete in pomoč pri pripravi na strokovni izpit. Če zaposleni izkaže inte-
res, se hitro privadi. Mentorstvo ni plačano, je pa celotno mentorstvo po
pravilniku o napredovanju v VIZ ovrednoteno z 2 točkama.«). Na drugi
strani pa se pojavljajo odgovori, ki govorijo o ustrezni izbiri mentorjev
(npr. »Premalo je sicer prakse na faksu, a ko pridejo na delovno mesto,
običajno dobijo mentorja. Je pa veliko odvisno od tega, kaj in koliko bo
svojih izkušenj in znanja posredoval naprej.«)
– S pomočjo sodelavcev. Anketirani v vsebinskem sklopu s pomočjo so-
delavcev izpostavljajo, da je uvajanje mladih strokovnih delavcev pr-
venstveno pogojeno s kolektivom v posameznem vzgojno-izobraže-
valnem zavodu (npr. »Odvisno od šole in zaposlenih na posameznem
področju, njihove pripravljenosti – na naši šoli, konkretno, da.«), pri če-
119