Page 122 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 122
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju
mer večina anketiranih jasno izpostavi pripravljenost starejših sodelav-
cev za pomoč mlajšim (npr. »Vsi se trudimo okrog njih«, »Pomagamo
jim, če za pomoč zaprosijo«). Po mnenju anketiranih pa tovrstna pomoč
najpogosteje poteka preko aktivov (npr. »Na naši šoli uvajanje poteka
v okviru strokovnih aktivov, potem so to študijske skupine (neformalni
del)«) in hospitacij (npr. »Imajo hospitacije, imajo podporo . . .«).
– Z delovnim procesom. V vsebinskem sklopu z delovnim procesom je moč
razbrati intenco anketiranih, da ni posebnega uvajanja mladih v pri-
dobivanje prvih delovnih izkušenj, ampak se jih enostavno postavi na
delovno mesto (npr. »Imajo ustrezno iztočno izobrazbo, povsod pa je
treba nabrati delovne izkušnje«).
– S pedagoško prakso. Anketirani so v tem vsebinskem sklopu podali do-
kaj homogene odgovore, v katerih izpostavljajo ustrezno urejenost pe-
dagoške prakse v času formalnega izobraževanja (npr. »Praksa je dobro
organizirana, učitelj začetnik pa glede na kader na šoli – učitelji, ki so na
šoli po eden, pa nimajo neposrednih možnosti za učinkovito in hitro
svetovanje«). Je pa kar nekaj odgovorov, v katerih anketirani izposta-
vljajo potrebo po povečanju obsega le te.
– Z izobraževanjem. Ta vsebinski sklop vsebuje odgovore, ki se navezujejo
na dve skupini odgovorov. Na eni strani se pojavlja skupina odgovo-
rov, ki izpostavljajo pomen formalnega izobraževanja pri uvajanju za-
poslenih (npr. »Če si opravil formalno izobraževanje, kot je treba . . .«),
na drugi strani pa izpostavljajo pomen nadaljnjega izobraževanja (npr.
»Imajo možnosti izobraževanja, delo v aktivih, sodelovanje na konfe-
rencah«).
– S pomočjo vodstva. V tem vsebinskem sklopu anketirani izpostavljajo,
da je samo uvajanje prvenstveno v domeni vodstva vzgojno-izobraže-
valnih zavodov. Pri tem izpostavljajo dve stvari, in sicer: da je vodstvo
zavoda tisto, ki jim predstavi delovanje zavoda (npr. »Pri nas jih sprejme
najprej pomočnica ravnateljice, ki jih uvede oz. jim razloži teoretične
stvari, pravila v vrtcu . . .«) in jih kasneje spremlja pri njihovem delu (npr.
»Vodja enote spremlja in svetuje mlajšim kolegicam«).
– S projektom Moja prva zaposlitev. Med odgovori anketiranih se je pojavil
poseben sklop odgovorov, ki jasno izpostavljajo projekt Moja prva za-
poslitev kot tisti, ki spodbuja uvajanje mladih v pridobivanje prvih de-
lovnih izkušenj. Kljub temu, da je naslednji odgovor anketiranega ne-
koliko splošnejši, pa na svoj način predstavi možnosti mladih: »Poglejte
samo razne programe Zavoda za zaposlovanje. Namenjeni so izključno
zaposlovanju mladih. Starejšim so nedosegljivi.«
120
mer večina anketiranih jasno izpostavi pripravljenost starejših sodelav-
cev za pomoč mlajšim (npr. »Vsi se trudimo okrog njih«, »Pomagamo
jim, če za pomoč zaprosijo«). Po mnenju anketiranih pa tovrstna pomoč
najpogosteje poteka preko aktivov (npr. »Na naši šoli uvajanje poteka
v okviru strokovnih aktivov, potem so to študijske skupine (neformalni
del)«) in hospitacij (npr. »Imajo hospitacije, imajo podporo . . .«).
– Z delovnim procesom. V vsebinskem sklopu z delovnim procesom je moč
razbrati intenco anketiranih, da ni posebnega uvajanja mladih v pri-
dobivanje prvih delovnih izkušenj, ampak se jih enostavno postavi na
delovno mesto (npr. »Imajo ustrezno iztočno izobrazbo, povsod pa je
treba nabrati delovne izkušnje«).
– S pedagoško prakso. Anketirani so v tem vsebinskem sklopu podali do-
kaj homogene odgovore, v katerih izpostavljajo ustrezno urejenost pe-
dagoške prakse v času formalnega izobraževanja (npr. »Praksa je dobro
organizirana, učitelj začetnik pa glede na kader na šoli – učitelji, ki so na
šoli po eden, pa nimajo neposrednih možnosti za učinkovito in hitro
svetovanje«). Je pa kar nekaj odgovorov, v katerih anketirani izposta-
vljajo potrebo po povečanju obsega le te.
– Z izobraževanjem. Ta vsebinski sklop vsebuje odgovore, ki se navezujejo
na dve skupini odgovorov. Na eni strani se pojavlja skupina odgovo-
rov, ki izpostavljajo pomen formalnega izobraževanja pri uvajanju za-
poslenih (npr. »Če si opravil formalno izobraževanje, kot je treba . . .«),
na drugi strani pa izpostavljajo pomen nadaljnjega izobraževanja (npr.
»Imajo možnosti izobraževanja, delo v aktivih, sodelovanje na konfe-
rencah«).
– S pomočjo vodstva. V tem vsebinskem sklopu anketirani izpostavljajo,
da je samo uvajanje prvenstveno v domeni vodstva vzgojno-izobraže-
valnih zavodov. Pri tem izpostavljajo dve stvari, in sicer: da je vodstvo
zavoda tisto, ki jim predstavi delovanje zavoda (npr. »Pri nas jih sprejme
najprej pomočnica ravnateljice, ki jih uvede oz. jim razloži teoretične
stvari, pravila v vrtcu . . .«) in jih kasneje spremlja pri njihovem delu (npr.
»Vodja enote spremlja in svetuje mlajšim kolegicam«).
– S projektom Moja prva zaposlitev. Med odgovori anketiranih se je pojavil
poseben sklop odgovorov, ki jasno izpostavljajo projekt Moja prva za-
poslitev kot tisti, ki spodbuja uvajanje mladih v pridobivanje prvih de-
lovnih izkušenj. Kljub temu, da je naslednji odgovor anketiranega ne-
koliko splošnejši, pa na svoj način predstavi možnosti mladih: »Poglejte
samo razne programe Zavoda za zaposlovanje. Namenjeni so izključno
zaposlovanju mladih. Starejšim so nedosegljivi.«
120