Page 77 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 77
Analiza odgovorov študentov UP PEF o kariernem razvoju

dentskega dela v času študija. Tako pripravništvo kot študentsko delo bi po
njihovem mnenju morala biti prisotna v večji meri in bolj na voljo študentom.
Študentje so tudi mnenja, da bi moralo biti študentsko delo višje ovredno-
teno, kar pomeni, da bi morale biti ure, pridobljene s prostovoljnim in štu-
dentskim delom, upoštevane pri urah, ki so zahtevane za opravljanje strokov-
nega izpita. Na podlagi vseh odgovorov je bilo mogoče zaslediti predvsem
neznanje in pomen informacij, ki se nanašajo na pretežno administrativne
zadeve, torej birokratske obveznosti učiteljev in vzgojiteljev.

Razlogi za izbiro pedagoškega poklica
Razlogi za izbiro poučevanja kot posameznikove poklicne poti se med po-
samezniki razlikujejo. Raziskovalne študije v glavnem nakazujejo tri osnovne
vrste oz. kategorije razlogov za izbiro poučevanja kot poklicne poti (Moran
idr., 2001; Brookhart in Freeman, 1992):

– zunanji motivi, kot so plača, dolge počitnice;
– notranji motivi, kot so zanimanje, osebne izkušnje in intelektualna iz-

polnitev, ter
– altruistični motivi, ki prispevajo k rasti drugega posameznika.

Glede na predstavljeno klasifikacijo smo za dodatno analizo podatkov obli-
kovali tri spremenljivke, in sicer notranji, zunanji in altruistični razlogi. Štu-
denti so pomembnost razlogov ocenjevali na podlagi petstopenjske ocenje-
valne lestvice (preglednica 7.6).

Skupno mnenje vseh študentov kaže na to, da študentje izmed vseh ra-
zlogov najvišje ocenjujejo razlog »Všeč mi je delati z otroki in mladimi« (X
= 4,76, s = 0,58). Tudi nizek standardni odklon kaže na to, da je mnenje
med študenti skladno. Študentje menijo, da k izbiri pedagoškega poklica
pomembno vpliva tudi to, da pedagoški poklic »ponuja nenehno izpopol-
njevanje in osebnostno rast« (X = 4,42, s = 0,77). Visoko so ocenili tudi razlog
»Ker lahko vplivam in sooblikujem prihodnost otrok in mladostnikov« (X =
4,40, s = 0,89).

Iz preglednice 7.6 je razvidno, da študentje bistveno nižje ocenjujejo zuna-
nje razloge. Izmed njih so najvišje ocenili razlog, da pedagoški poklic omo-
goča stabilno službo (X = 3,45, s = 1,06). Najnižje ocenjen zunanji razlog pa je
bil, da so ta poklic zanj/-o izbrali starši (X = 1,12, s = 0,48). Ta razlog je izmed
vseh razlogov tudi najnižje ocenjen.

Naše rezultate lahko primerjamo tudi s študijo Bakarja idr. (2014), ki je po-
dobno raziskovala razloge študentov za izbiro pedagoškega poklica. Študija

75
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82