Page 78 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 78
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju

Preglednica 7.6 Klasifikacija in opisna statistika razlogov za izbiro pedagoškega poklica

Razlogi za izbiro poklica nX s

Notranji ,

Poučevanje ustreza moji osebnosti.  , ,

Od nekdaj sem si želel biti učitelj.  , ,
Občudujem pedagoško delo.  , ,

Všeč mi je delati z otroki in mladimi.  , ,

Pedagoški poklic ponuja nenehno izpop. in osebnostno rast.  , ,

Zunanji ,

Kot pedagoški delavec bom imel več prostih dni/počitnic.  , ,

Pedagoški poklic omogoča stabilno službo.  , ,
Ker mi omogoča dober zaslužek.  , ,

Ta poklic so zame izbrali/želeli starši.  , ,

Ker želim imeti družbeno pomemben položaj oz. ugled.  , ,

S tem, ko sem učitelj, lahko izboljšam svoj socialni status.  , ,

Želja izhaja iz otroštva, saj je bil pedagoški delavec moj vzornik.  , ,

Altruistični ,
Poučevanje mi omogoča vplivanje na naslednje generacije.  , ,

Ker želim dvigniti ambicije in nivo življenja deprivilegiranih mladih.  , ,

Ker lahko vplivam in sooblik. prihodnost otrok in mladostnikov.  , ,

Otroke in mladostnike želim spodbuditi k intelekt. mišljenju.  , ,

Opombe n – numerus, X – aritmetična sredina, s – standardni odklon.

je na 600 vključenih študentih pokazala, da se študentje za pedagoški poklic
odločijo predvsem zaradi altruističnih razlogov, najmanj pa zaradi zunanjih
razlogov. Ti rezultati se nekoliko razlikujejo od naših. Vključeni študentje naše
raziskave namreč najvišje ocenjujejo notranje razloge (X = 4,32), sledijo altru-
istični (X = 4,23) in na zadnjem mestu so zunanji razlogi (X = 2,32).

Nadaljnje nas je zanimalo, ali se razlogi za izbiro pedagoškega poklica raz-
likujejo glede na način študija, tj. redni ali izredni študij. Razlike smo iskali
med tremi skupinami razlogov, torej na podlagi spremenljivk, ki smo jih na
novo konstruirali. Za preverjanje smo uporabili Mann-Whitneyev U-preizkus.
Za nazornejši pregled smo v preglednico umestili tudi aritmetično sredino
(preglednica 7.7).

Opazimo lahko, da redni študenti višje ocenjujejo pomembnost vseh treh
skupin razlogov, a so te razlike pri notranjih in zunanjih razlogih zanemarljive.
Tako notranji kot altruistični razlogi so bili med študenti visoko ocenjeni. Pri

76
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83