Page 79 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 79
Analiza odgovorov študentov UP PEF o kariernem razvoju

Preglednica 7.7 Izidi Mann-Whitneyevih preizkusov razlik v stališču do trditev o
altruističnih razlogih, ki vplivajo na izbiro pedagoškega poklica

Razlogi nRX UP

Notranji (a)  , , , ,
Zunanji (b)  , ,
Altruistični (a)  , , , ,
(b)  , ,
(a)  , , , ,
(b)  , ,

Opombe Način študija: (a) redni, (b) izredni. n – numerus, R – povprečni rang, X – aritmetična
sredina, U – vrednost Mann-Whitneyevega preizkusa, P – statistična pomembnost.

Preglednica 7.8 Izidi Mann-Whitneyevih preizkusov razlik v stališču do trditev o
altruističnih razlogih, ki vplivajo na izbiro pedagoškega poklica

Razlogi nRX UP

Poučevanje mi omogoča vplivanje na naslednje (a)  , , , ,

generacije. (b)  , ,

Ker želim dvigniti ambicije in nivo življenja (a)  , , , ,
deprivilegiranih mladih. (b)  , ,

Ker lahko vplivam in sooblikujem prihodnost (a)  , , , ,
otrok ter mladostnikov. (b)  , ,

Otroke in mladostnike želim spodbuditi k (a)  , , , ,
intelektualnemu mišljenju. (b)  , ,

Opombe Način študija: (a) redni, (b) izredni. n – numerus, R – povprečni rang, X – aritmetična
sredina, U – vrednost Mann-Whitneyevega preizkusa, P – statistična pomembnost.

zunanjih razlogih pa so bile vrednosti pričakovano bistveno nižje (redni: X
= 2,34, izredni: X = 2,29). Med notranjimi in zunanjimi razlogi se niso poka-
zale statistično pomembne razlike glede na način študija študenta (notranji
razlogi: U = 3133,000, P = 0,316; zunanji razlogi: U = 3319,000, P = 0,423), ker
so mnenja o razlogih, zaradi katerih so se odločili študirati, precej skladna.
Pri altruističnih razlogih se, kot lahko opazimo, kažejo statistično pomembne
razlike (U = 2748,000, 2P = 0,027), kar pomeni, da način študija vpliva na to,
kakšen pomen študentje pripisujejo altruističnim razlogom za izbiro študija.
Ker so se pri altruističnih razlogih pokazale statistično pomembne razlike, nas
je zanimalo predvsem, pri katerih razlogih so razlike najizrazitejše.

Iz preglednice 7.8 je razvidno, da se znotraj skupine »altruistični razlogi«
statistično pomembne razlike glede na način študija kažejo le pri razlogu

77
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84