Page 80 - Možnosti aktivnega staranja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju s postopnim uvajanjem mladih v poklice.
P. 80
liza kariernega razvoja v vzgoji in izobraževanju
Preglednica 7.9 Ovire, ki vplivajo na karierni razvoj študentov
Ovire nX s Min Max
Stroški izobraževanj in usposabljanj. 151 3,46 1,24 1,00 5,00
Pomanjkanje časa. 151 3,34 1,17 1,00 5,00
Ni motiviranosti za višje cilje. 151 2,25 1,23 1,00 5,00
Neustrezna ponudba izobraževanj v bližini. 151 3,06 1,22 1,00 5,00
Neustrezna ponudba dejavnosti v bližini, 151 3,17 1,19 1,00 5,00
povezanih z mojimi kariernimi cilji.
Družinske obveznosti. 151 2,85 1,33 1,00 5,00
Slaba informiranost o možnostih izobraževanja. 151 3,12 1,36 1,00 5,00
Jezikovni in zdravstveni razlogi. 151 1,85 1,19 1,00 5,00
Ni interesa in želje po izobraževanju. 151 1,74 1,10 1,00 5,00
Opombe n – numerus, X – aritmetična sredina, s – standardni odklon, Min – najnižja vrednost,
Max – najvišja vrednost.
»Otroke in mladostnike želim spodbuditi k intelektualnemu mišljenju« (U =
2845,000, P = 0,035). Študentje, ki so redno vpisani na študijski program, temu
razlogu pripisujejo večji pomen (X = 4,46) v primerjavi z izrednimi študenti (X
= 4,26).
Opaziti pa je mogoče tendenco razlik še pri dveh altruističnih razlogih, in
sicer »Ker želim dvigniti ambicije in nivo življenja deprivilegiranih mladih«
(U = 2929,000, P = 0,087) in »Ker lahko vplivam in sooblikujem prihodnost
otrok in mladostnikov« (U = 2952,000, P = 0,076). Razlog »Poučevanje mi omo-
goča vplivanje na naslednje generacije« ne kaže statistično pomembnih raz-
lik glede na način študija (U = 3108,000, P = 0,242).
Ovire, povezane s kariernim razvojem študentov
V okviru vprašalnika nas je zanimalo tudi, katere so tiste ovire, ki študente
ovirajo pri njihovem kariernem razvoju, in ali se te ovire razlikujejo glede na
starost študentov. Za ugotavljanje razlik smo uporabili Kruskall-Wallisov H-
preizkus.
Pri pregledu vseh ovir, ki so jih študentje ocenjevali, lahko opazimo, da ni
ovire, ki bi bila posebej visoko ocenjena. Študentje kot najvišjo oviro ocenju-
jejo stroške izobraževanja in usposabljanja (X = 3,46). Tej sledita pomanjkanje
časa (X = 3,34) in neustrezna ponudba dejavnosti v bližini, povezanih z mo-
jimi kariernimi cilji (X = 3,17). Najnižje sta bili ocenjeni oviri jezikovni in zdra-
vstveni razlogi (X = 1,85) ter ni interesa in želje po izobraževanju (X = 1,74).
Glede na prisotnost visoke razpršenosti v odgovorih (standardni odklon nad
78
Preglednica 7.9 Ovire, ki vplivajo na karierni razvoj študentov
Ovire nX s Min Max
Stroški izobraževanj in usposabljanj. 151 3,46 1,24 1,00 5,00
Pomanjkanje časa. 151 3,34 1,17 1,00 5,00
Ni motiviranosti za višje cilje. 151 2,25 1,23 1,00 5,00
Neustrezna ponudba izobraževanj v bližini. 151 3,06 1,22 1,00 5,00
Neustrezna ponudba dejavnosti v bližini, 151 3,17 1,19 1,00 5,00
povezanih z mojimi kariernimi cilji.
Družinske obveznosti. 151 2,85 1,33 1,00 5,00
Slaba informiranost o možnostih izobraževanja. 151 3,12 1,36 1,00 5,00
Jezikovni in zdravstveni razlogi. 151 1,85 1,19 1,00 5,00
Ni interesa in želje po izobraževanju. 151 1,74 1,10 1,00 5,00
Opombe n – numerus, X – aritmetična sredina, s – standardni odklon, Min – najnižja vrednost,
Max – najvišja vrednost.
»Otroke in mladostnike želim spodbuditi k intelektualnemu mišljenju« (U =
2845,000, P = 0,035). Študentje, ki so redno vpisani na študijski program, temu
razlogu pripisujejo večji pomen (X = 4,46) v primerjavi z izrednimi študenti (X
= 4,26).
Opaziti pa je mogoče tendenco razlik še pri dveh altruističnih razlogih, in
sicer »Ker želim dvigniti ambicije in nivo življenja deprivilegiranih mladih«
(U = 2929,000, P = 0,087) in »Ker lahko vplivam in sooblikujem prihodnost
otrok in mladostnikov« (U = 2952,000, P = 0,076). Razlog »Poučevanje mi omo-
goča vplivanje na naslednje generacije« ne kaže statistično pomembnih raz-
lik glede na način študija (U = 3108,000, P = 0,242).
Ovire, povezane s kariernim razvojem študentov
V okviru vprašalnika nas je zanimalo tudi, katere so tiste ovire, ki študente
ovirajo pri njihovem kariernem razvoju, in ali se te ovire razlikujejo glede na
starost študentov. Za ugotavljanje razlik smo uporabili Kruskall-Wallisov H-
preizkus.
Pri pregledu vseh ovir, ki so jih študentje ocenjevali, lahko opazimo, da ni
ovire, ki bi bila posebej visoko ocenjena. Študentje kot najvišjo oviro ocenju-
jejo stroške izobraževanja in usposabljanja (X = 3,46). Tej sledita pomanjkanje
časa (X = 3,34) in neustrezna ponudba dejavnosti v bližini, povezanih z mo-
jimi kariernimi cilji (X = 3,17). Najnižje sta bili ocenjeni oviri jezikovni in zdra-
vstveni razlogi (X = 1,85) ter ni interesa in želje po izobraževanju (X = 1,74).
Glede na prisotnost visoke razpršenosti v odgovorih (standardni odklon nad
78