Page 132 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 132
7 Vrednotenje pedagoškega dela v visokem šolstvu
7.2 Pedagoško delo v normativnih aktih
Pedagoško dejavnost poleg raziskovalnega in umetniškega dela skladno
z 52. členom Zakona o visokem šolstvu (z vis) (2012) opravljajo visoko-
šolski učitelji s habilitacijskimi nazivi docent, izredni in redni profesor
ter lektor. Na visokošolskih strokovnih programih delo visokošolskega
učitelja opravljajo tudi predavatelji in višji predavatelji. V izvedbo peda-
goškega dela se vključujejo tudi visokošolski sodelavci, med katere zvis
(54. člen) uvršča asistente. Grobi okvir splošnih pogojev za izvolitev v
posamezni naziv ureja zvis, podrobna merila in postopke pa, skladno
z zakonom, določa visokošolski zavod (55. in 57. člen z vis).
zvis (63. člen) opredeljuje obseg neposredne pedagoške obveznosti,
ki se izvaja kot javna služba. Tako je njen obseg za docenta, izrednega in
rednega profesorja od 5 do 7 ur tedensko, za višjega predavatelja, preda-
vatelja in lektorja 9 ur tedensko, za asistenta pa 10 ur tedensko. Vsebino
in obliko neposredne pedagoške obveznosti določa rektor univerze ozi-
roma dekan samostojnega visokošolskega zavoda. Isti člen z vis določa
pogoje in postopke zvišanja ali znižanja neposredne tedenske obvez-
nosti.
Skladno z z vis u p pedagoško delo ureja z internimi akti.
u p je leta 2004 sprejela »Akt o oblikah neposredne pedagoške ob-
veznosti na u p« (v nadaljevanju Akt u p), ki 40-urno tedensko delovno
obvezo pedagoških delavcev razvršča v:
• neposredno pedagoško obveznost, določeno s 63. členom z v i s;
oblike neposredne pedagoške obveznosti pa podrobno opredeljuje
2. člen akta;
• govorilne ure, priprave na pedagoški proces in s pedagoškim delom
povezana administrativna dela;
• razvoj predmeta in pripravo študijskih gradiv;
• raziskovalno in umetniško dejavnost, ki ohranja habilitacijo za
opravljanje pedagoške in raziskovalne dejavnosti;
• drugo strokovno in razvojno delo na u p ter članici;
• sodelovanje v komisijah in organih upravljanja na članici ter u p.
V neposredno pedagoško obveznost Akt u p vključuje (2. člen):
• izvajanje javnoveljavnega študijskega programa, kar vključuje iz-
vajanje predavanj, seminarjev, vaj in laboratorijskih vaj, terensko
delo, hospitacije in nastope,
132
7.2 Pedagoško delo v normativnih aktih
Pedagoško dejavnost poleg raziskovalnega in umetniškega dela skladno
z 52. členom Zakona o visokem šolstvu (z vis) (2012) opravljajo visoko-
šolski učitelji s habilitacijskimi nazivi docent, izredni in redni profesor
ter lektor. Na visokošolskih strokovnih programih delo visokošolskega
učitelja opravljajo tudi predavatelji in višji predavatelji. V izvedbo peda-
goškega dela se vključujejo tudi visokošolski sodelavci, med katere zvis
(54. člen) uvršča asistente. Grobi okvir splošnih pogojev za izvolitev v
posamezni naziv ureja zvis, podrobna merila in postopke pa, skladno
z zakonom, določa visokošolski zavod (55. in 57. člen z vis).
zvis (63. člen) opredeljuje obseg neposredne pedagoške obveznosti,
ki se izvaja kot javna služba. Tako je njen obseg za docenta, izrednega in
rednega profesorja od 5 do 7 ur tedensko, za višjega predavatelja, preda-
vatelja in lektorja 9 ur tedensko, za asistenta pa 10 ur tedensko. Vsebino
in obliko neposredne pedagoške obveznosti določa rektor univerze ozi-
roma dekan samostojnega visokošolskega zavoda. Isti člen z vis določa
pogoje in postopke zvišanja ali znižanja neposredne tedenske obvez-
nosti.
Skladno z z vis u p pedagoško delo ureja z internimi akti.
u p je leta 2004 sprejela »Akt o oblikah neposredne pedagoške ob-
veznosti na u p« (v nadaljevanju Akt u p), ki 40-urno tedensko delovno
obvezo pedagoških delavcev razvršča v:
• neposredno pedagoško obveznost, določeno s 63. členom z v i s;
oblike neposredne pedagoške obveznosti pa podrobno opredeljuje
2. člen akta;
• govorilne ure, priprave na pedagoški proces in s pedagoškim delom
povezana administrativna dela;
• razvoj predmeta in pripravo študijskih gradiv;
• raziskovalno in umetniško dejavnost, ki ohranja habilitacijo za
opravljanje pedagoške in raziskovalne dejavnosti;
• drugo strokovno in razvojno delo na u p ter članici;
• sodelovanje v komisijah in organih upravljanja na članici ter u p.
V neposredno pedagoško obveznost Akt u p vključuje (2. člen):
• izvajanje javnoveljavnega študijskega programa, kar vključuje iz-
vajanje predavanj, seminarjev, vaj in laboratorijskih vaj, terensko
delo, hospitacije in nastope,
132