Page 133 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 133
Pedagoško delo v normativnih aktih 7.2

• sodobne oblike poučevanja, ki vključujejo problemsko učenje, e-
delo s študenti (usmerjanje, klepetalnice);

• mentorstvo pri zaključnih delih in praksi;
• preizkuse znanja (izpiti, kolokviji, domače in seminarske naloge,

zagovori):
• individualno delo s študenti (konzultacije, tutorstvo, študijski obi-

ski);
• umetniško delo s študenti.

Poleg v 63. členu z vis že opredeljenega obsega neposredne pedago-
ške obveznosti 3. člen Akta u p določa še obseg dela za učitelja veščin –
športne vzgoje 20 ur tedensko, učitelja veščin in strokovnega sodelavca
16 ur tedensko ter za laboranta in tehničnega sodelavca 21 ur tedensko.

u p je, poleg »Akta o oblikah neposredne pedagoške obveznosti na
u p«, leta 2004 sprejela še »Merila za zmanjšanje neposredne pedago-
ške obveznosti«, ki določajo zmanjšanje obsega ur neposredne pedago-
ške obveznosti zaradi raziskovalnega dela na programih in projektih,
pri svetovalnem ali razvojnem delu (4. člen meril). Obseg ur se lahko
zmanjša za od ene do dveh tretjin neposredne pedagoške obveznosti.

Leta 2011 je u p sprejela »Pravilnik za vrednotenje dela pedagoških
delavcev ter raziskovalcev u p«, leta 2017 pa še »Pravilnik o spremem-
bah in dopolnitvah pravilnika za vrednotenje dela pedagoških delavcev
ter raziskovalcev Univerze na Primorskem« (v nadaljevanju oboje kot
Pravilnik za vrednotenje dela u p). Pravilnik za vrednotenje dela u p de-
lovno obveznost pedagoškega delavca razdeli v tri kategorije (3. člen):

• neposredno pedagoško obveznost (n p o), ki predstavlja neposre-
dno pedagoško delo (n pd) in posredno pedagoško delo (ppd) ter
se opravlja v okviru rednega in izrednega študija;

• osnovno znanstveno-raziskovalno, umetniško in strokovno delo
(rs/u d);

• sodelovanje pri upravljanju in razvoju članice in univerze (su).

Neposredna pedagoška obveznost je vezana na izvedbo organizira-
nih oblik dela s študenti, akreditiranih s študijskim programom. 4. člen
pravilnika sicer dopušča tudi druge oblike n pd, določene v aktu o obli-
kah neposredne pedagoške obveznosti. Če sedaj povežemo 4. člen Pra-
vilnika za vrednotenje dela u p z 2. členom Akta UP, potem v n pd sodijo
tudi sodobne oblike poučevanja, ki vključujejo problemsko učenje in e-
delo s študenti (usmerjanje, klepetalnice). To pomeni, da obstoječi pra-

133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138