Page 137 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 137
Predlog vrednotenja dela pri delu na daljavo 7.3

Preglednica 7.3 Simulacija pedagoške obremenitve šest k t predmetov

Postavka Normativ Predmet  Delovne ure Predmet  Delovne ure

Predavanja ,  ,  ,

Vaje ,  ,  ,

Skupaj  ,  ,

n pd –

n pd*  ,  , 

op ombe * Ure predavanj = ure vaj.

• do 40  delovnega časa (400 do 800 delovnih ur) posrednega pe-
dagoškega dela (ppd),

• do 30  delovnega časa (od 200 do 600 delovnih ur) osnovnega raz-
iskovalnega, strokovnega in umetniškega dela (rs/u d),

• do 10  delovnega časa (do 200 delovnih ur) sodelovanja pri uprav-
ljanju (su).

Glede na to, da je n pd po 63. členu z vis za izrednega profesorja 180
ur predavanj, bi ob upoštevanju normativov u p to pomenilo 810 delov-
nih ur. Če bi visokošolski učitelj izvedel le vaje, bi, skladno z navodili
v Pravilniku za vrednotenje dela u p in s faktorjem 0,5, moral opraviti
360 pedagoških ur, kar pa je 1.008 delovnih ur. V primeru s pregled-
nico 7.2, upoštevajoč razmerje med predavanji in vajami, učitelj dosega
71,4  n pd.

Kot vidimo, se izračuni vrtijo okoli pedagoških ur, določenih z akre-
ditiranim študijskim programom za posamezni predmet. Teh ur je za
posamezni predmet lahko več (običajno so to obvezni predmeti dodi-
plomskega študija) ali manj (izbirni predmeti dodiplomskega ali pred-
meti podiplomskega študija).

zvis v 37. členu določa, da dodiplomski študijski programi obsegajo
najmanj 20 in največ 30 ur organiziranih oblik dela (predavanja, semi-
narji in vaje) tedensko, študijsko leto pa traja 30 tednov. Na letni ravni
bi to pomenilo od 600 do 900 ur organiziranih oblik dela oziroma, upo-
števajoč 60 k t na leto študija (36. člen z v i s), od 10 do 15 ur na eno
k t. Predpostavljajmo, da predmet v celoti izvaja visokošolski učitelj in
da smo kontaktne ure razporedili na predavanja ter vaje (50 : 50 ) –
normativ delovnih ur bi potem bil 876 delovnih ur.

Če bi kot osnovo za izračun obremenitve učitelja sedaj vzeli kt, bi vi-
sokošolski učitelj, ki predmet izvaja sam v celoti, morali opravit štiri 6
kt vredne predmete, kot je Predmet 1, kar bi pomenilo 24 kt, oziroma

137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142