Page 136 - Florjančič, Viktorija. 2021. Koronaizziv visokega šolstva: od teorije k praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 136
7 Vrednotenje pedagoškega dela v visokem šolstvu
Preglednica 7.1 Osnovni podatki predmetov
Predmet () () () ()
u n Poslovna informatika () ( izpit)
u n Študijski in i k t praktikum () ( izpit)
v s Poslovna informatika () ( izpit)
Skupaj
op ombe naslovi stolpcev: (1) kreditne točke, (2) število ur predavanj, (3) število ur
vaj, (4) število študentov.
Preglednica 7.2 Preračun pedagoških ur v delovne ure
Neposredno pedagoško delo (n pd) Normativ Število Del. ure
,
P in S (docent, izredni ali redni profesor) , ,
,
V (docent, izredni ali redni profesor) ,
Skupaj n pd
mijo, uvaja pa tudi na študenta osredinjen način dela, hkrati pa tudi
študent sprejema odgovornosti in obveznosti, ki se pričakujejo od bo-
dočega diplomanta in ustvarjalca družbe znanja.
Predlog predstavljamo na primeru izvedb Poslovne informatike in
ikt praktikuma, predstavljenih v poglavju o evalvacijah. Rezultati eval-
vacije so pokazali, da smo z načinom izvedbe predmeta izboljšali pre-
hodnost študentov in pri tem dosegli vse z učnim načrtom načrtovane
učne izide.
Za simulacijo izračuna delovne obveze smo vzeli primer izredne pro-
fesorice, ki je predmete izvedla v celoti. V prikaz smo zajeli le predmete,
predstavljene v evalvaciji izvedb predmetov, prilagojenih epidemiološki
situaciji v državi (preglednica 7.1).
Izredna profesorica je pri predstavljenih predmetih izvedla 84 ur pre-
davanj in 96 ur vaj, kar preračunano po navodilih v Pravilniku za vre-
dnotenje dela u p predstavlja 132 ur n p d (84 ur predavanj in 96 ur ×
faktor 0,5 = 48 ur) oziroma 73,33 n pd, določene po 63. členu z vis. Če
je učitelj z izvedbo 15 kt dosegel 73,3 n pd po z vis, potem bi ob istih
normativih za 100 n pd moral izvesti predmete v skupnem obsegu 20
k t.
Poglejmo na učiteljevo obremenitev še z drugega vidika. Upoštevajoč
normative pravilnika pedagoške ure preračunajmo v delovne (pregled-
nica 7.2).
Pravilnik o vrednotenju pedagoškega dela u p v 8. členu določa, da
mora visokošolski učitelj poleg n pd opraviti še:
136
Preglednica 7.1 Osnovni podatki predmetov
Predmet () () () ()
u n Poslovna informatika () ( izpit)
u n Študijski in i k t praktikum () ( izpit)
v s Poslovna informatika () ( izpit)
Skupaj
op ombe naslovi stolpcev: (1) kreditne točke, (2) število ur predavanj, (3) število ur
vaj, (4) število študentov.
Preglednica 7.2 Preračun pedagoških ur v delovne ure
Neposredno pedagoško delo (n pd) Normativ Število Del. ure
,
P in S (docent, izredni ali redni profesor) , ,
,
V (docent, izredni ali redni profesor) ,
Skupaj n pd
mijo, uvaja pa tudi na študenta osredinjen način dela, hkrati pa tudi
študent sprejema odgovornosti in obveznosti, ki se pričakujejo od bo-
dočega diplomanta in ustvarjalca družbe znanja.
Predlog predstavljamo na primeru izvedb Poslovne informatike in
ikt praktikuma, predstavljenih v poglavju o evalvacijah. Rezultati eval-
vacije so pokazali, da smo z načinom izvedbe predmeta izboljšali pre-
hodnost študentov in pri tem dosegli vse z učnim načrtom načrtovane
učne izide.
Za simulacijo izračuna delovne obveze smo vzeli primer izredne pro-
fesorice, ki je predmete izvedla v celoti. V prikaz smo zajeli le predmete,
predstavljene v evalvaciji izvedb predmetov, prilagojenih epidemiološki
situaciji v državi (preglednica 7.1).
Izredna profesorica je pri predstavljenih predmetih izvedla 84 ur pre-
davanj in 96 ur vaj, kar preračunano po navodilih v Pravilniku za vre-
dnotenje dela u p predstavlja 132 ur n p d (84 ur predavanj in 96 ur ×
faktor 0,5 = 48 ur) oziroma 73,33 n pd, določene po 63. členu z vis. Če
je učitelj z izvedbo 15 kt dosegel 73,3 n pd po z vis, potem bi ob istih
normativih za 100 n pd moral izvesti predmete v skupnem obsegu 20
k t.
Poglejmo na učiteljevo obremenitev še z drugega vidika. Upoštevajoč
normative pravilnika pedagoške ure preračunajmo v delovne (pregled-
nica 7.2).
Pravilnik o vrednotenju pedagoškega dela u p v 8. členu določa, da
mora visokošolski učitelj poleg n pd opraviti še:
136