Page 121 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 121
Kakovost ponudbe v prehrambnem gostinstvu po pandemiji covida-19

pa smo prikazali testni statistiki U in H. Za medsebojno povezanost ne-
katerih parov spremenljivk smo, glede na različne merske lestvice spre-
menljivk, uporabili bodisi korelacijsko analizo s Spearmanovim koefici-
entom korelacije rangov s testno statistiko r bodisi kontingenčne tabele s
Pearsonovim testom hi-kvadrat s testno statistiko χ2.

V nadaljevanju podajamo še pomen posameznih kratic oziroma okraj-
šav, ki jih uporabljamo v prispevku: statistično značilnost smo označili z
oznako Sig.; za prostostne stopnje smo uporabili oznako df; s črko M
smo označili aritmetično sredino; dm prikazuje razliko med aritmetič-
nima sredinama; znaka −/+ pomenita negativni/pozitivni odklon od me-
diane; vezi označujejo pare enakih odgovorov; sd pa je kratica za stan-
dardni odklon.

predstavitev vzorca gostov
Za sodelovanje v spletnem anketiranju gostov (n = 364) se je odzvalo več
predstavnic ženskega spola (64  vseh anketiranih). Anketiranci so bili v
povprečju stari 30 let (m = 30,02), tipično pa se je starost od tega odkla-
njala nekaj nad 12 let (sd = 12,4) in statistično gledano ni bila normalno
porazdeljena. Pri izobrazbi je izstopala srednješolska (44,5 ), osnovno-
šolsko in/ali poklicno je imelo 20  vprašanih, tretjo stopnjo študija pa
jih je zaključilo 2 . Povprečni dohodek gostov je bil, glede na omenjeno
starost in izobrazbo, pod slovenskim povprečjem.

Iz odgovorov izhaja, da so gostje pred pandemijo najpogosteje zaha-
jali v okrepčevalnice (40,5 ), ki jim sledijo gostilne (34 ) in restavracije
(25,5 ). Sliki 1 in 2 prikazujeta pogostost obiskovanja in višino osebne
potrošnje v p g o pred pandemijo ter po njej.

Iz slike 1 je razvidno, da gostje ocenjujejo, da bodo po pandemiji p g o
obiskovali manj pogosto kot pred njo, pri čemer menijo, da bodo pri tem
potrošili tudi manj finančnih sredstev kot pred pandemijo (slika 2).

Goste smo tudi povprašali o kriterijih za izbor p g o pred pandemijo
(navedli so jih lahko poljubno število). Največji delež odgovorov se je na-
našal na (izpostavljamo pet najpogostejših odgovorov): hrano, ceno, ka-
kovost, ponudbo in gostoljubnost. Na vprašanje, ali ocenjujejo, da so se
njihova pričakovanja, vezana na kriterije za izbor p g o, zaradi krize spre-
menila, jih je velika večina (89 ) odgovorila, da ne. Na vprašanje, kateri
bodo njihovi kriteriji za izbor p g o po pandemiji, je bilo posledično manj
odgovorov, pri čemer pa so gostje izpostavili predvsem higieno, ukrepe,
povezane s covidom-19, ceno in hrano.

Goste smo v nadaljevanju vprašali tudi po mnenju o potrebi po prila-

121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126