Page 123 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 123
Kakovost ponudbe v prehrambnem gostinstvu po pandemiji covida-19

imeli v povprečju nekaj manj od 44 let (m = 43,7), tipično pa se je starost
od tega odklanjala za nekaj nad 11 let (sd = 11,1). Tudi pri menedžerjih
je prevladovala srednješolska izobrazba (40 ), nižjo izobrazbo je imelo
13 , višjo od tega pa 47  vprašanih. Iz vzorca izhaja, da je imel največji
delež menedžerjev v lasti p g o, s katerim so upravljali (47 ), dobra polo-
vica pa je bila takih, ki so bili le lastniki (32 ) ali zgolj menedžerji (21 ).

Glede na vrsto p go so se le-ti po številčnosti razvrstili od gostiln (45 )
do restavracij (35 ) in okrepčevalnic (20 ). V povprečju p go obratujejo
slabih 39 let (m = 38,6), pri čemer so med njimi velike razlike (sd = 59,4).
p g o so imeli pred pandemijo v povprečju nekaj manj kot devet zaposle-
nih (m = 8,94; sd = 8,5), med krizo pa je bilo število zaposlenih občutno
nižje (m = 6,66; sd = 8,2). Glede prevladujočega segmenta gostov pred
pandemijo so imeli menedžerji možnost poljubnega opisa. V odgovorih
so se najpogosteje pojavile naslednje besede in besedne zveze (izposta-
vljamo pet najpogostejših sklopov odgovorov): domači gostje, malice, iz-
letniki in turisti, skupine in zaključene družbe, tujci.

rezultati ankete med gosti

Z izvedeno anketo med gosti smo želeli dobiti odgovore na prva tri raz-
iskovalna vprašanja. V preglednici 1 prikazujemo pomen (ocene) posa-
meznih trženjskih indikatorjev kakovosti pred pandemijo in po njej.

Iz preglednice 1 je razvidno, da so gostje relativno visoko ocenjevali
pomen posameznih indikatorjev kakovosti, pri čemer so ocene po pan-
demiji v povprečju višje kot pred njo. Boljši vpogled na vpliv pandemije
na pričakovanja gostov pa nam dajo razlike v ocenah pomembnosti po-
sameznih indikatorjev kakovosti pred pandemijo in po njej. V pregled-
nici 2 prikazujemo razlike v ocenah gostov, ki smo jih razvrstili glede na
višino razlik znotraj posamezne trženjske dimenzije kakovosti. V prak-
tično vseh primerih je predvidena pomembnost indikatorjev kakovosti
po pandemiji višja. Enaka je le v primeru indikatorja »točnost izdanih
računov«, nekoliko nižja pa je pri indikatorju »okusnost jedi«, s čimer
smo dobili odgovor na rv1.

V nadaljevanju smo primerjali razlike med posameznimi dimenzijami
kakovosti pred pandemijo in po njej. Iz preglednice 3 izhaja, da se najve-
čje razlike pojavljajo pri dimenziji fizični dokazi, ki bo tudi po pandemiji
najpomembnejša dimenzija kakovosti. Fizičnim dokazom, glede na po-
men, sledijo dimenzije hrana, procesi, ljudje, tržne poti, cena in tržno
komuniciranje, s čimer smo odgovorili na rv2.

Prav tako smo preverili, katere demografske spremenljivke značilno
vplivajo na pričakovanja gostov glede kakovosti ponudbe po pandemiji

123
   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128