Page 128 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 128
ko Kukanja in Saša Planinc

Preglednica 3 Primerjava razlik med trženjskimi dimenzijami kakovosti pred in po
pandemiji

p () () () () ()
Fizični dokazi , , –, –, ,
Tržno komuniciranje , , –, –, ,
Tržne poti , , –, –, ,
Cena , , –, –, ,
Procesi , , –, –, ,
Ljudje , , –, –, ,
Hrana , , –, –, ,

op ombe Naslovi stolpcev: (1) aritmetična sredina pred pandemijo, (2) aritmetična sre-
dina po pandemiji, (3) razlika med aritmetičnima sredinama, (4) t, (5) signifikanca.

0,217; sig. = 0,000). Višja starost bo dodatno šibko vplivala na večji po-
men razpoložljivosti sredstev za preprečevanje možnosti okužbe po pan-
demiji (r = 0,119; sig. = 0,024), zaposlovanja osebja iz lokalnega okolja
(r = 0,114; sig. = 0,031), varnosti oziroma neoporečnosti jedi (r = 0,108;
sig. = 0,040) ter na manjši pomen možnosti dostave hrane na dom in
prevzema hrane v obratu (r = –0,209; sig. = 0,000). Višja izobrazba bo
dodatno šibko vplivala na večji pomen čistoče obrata po pandemiji (r =
0,113; sig. = 0,031), varnosti oziroma neoporečnosti jedi (r = 0,181; sig. =
0,001) in urejenosti strežnega osebja (r = 0,111; sig. = 0,035); nižji dohodek
pa bo dodatno šibko vplival na večji pomen možnosti dostave hrane na
dom in na možnost prevzema hrane v obratu po pandemiji (r = –0,215;
sig. = 0,000).

Poleg že izvedenih korelacij med demografskimi značilnostmi in spre-
menljivkami kakovosti smo želeli dodatno preveriti povezave med širšim
naborom spremenljivk, vključenih v raziskavo, s pomočjo katerih bi bolje
razumeli nakupno vedenje gostov po pandemiji.

Kar nekaj povezav se je pokazalo glede na najpogostejšo vrsto p g o,
višino potrošnje in pogostostjo obiskovanja p g o po pandemiji. Prva je
povezava med vrstami p g o in predvideno pogostostjo obiskovanja p g o
po pandemiji (χ2 = 28,9; df = 6; sig. = 0,000), kjer se je pokazalo, da bodo
gostilne imele nekoliko večji obisk kot restavracije in okrepčevalnice. Na-
slednja je predvidena osebna potrošnja ob obisku p g o po pandemiji (χ2
= 18,0; df = 4; sig. = 0,001), kjer se je izkazalo, da bodo gostje nekoliko več
trošili v restavracijah, manj pa v gostilnah in okrepčevalnicah. Nadalje se
je izkazalo, da različno izobraženi izbirajo različne vrste p g o (χ2 = 20,0;
df = 8; sig. = 0,010). Bolj izobraženi se bolj odločajo za restavracije, manj

128
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133