Page 129 - Turistična podjetja in pandemija covida-19
P. 129
Kakovost ponudbe v prehrambnem gostinstvu po pandemiji covida-19

izobraženi pa za gostilne in okrepčevalnice. Kot zadnje pa se je pokazalo,
da je vrsta p g o povezana tudi s pomembnostjo možnosti dostave hrane
na dom in prevzema hrane v obratu po pandemiji (χ2 = 9,6; df = 4; sig.
= 0,048). Slednje bo najpomembnejše za goste okrepčevalnic, nekoliko
manj pa za goste restavracij in gostiln.

Dodatno nas je zanimalo, ali imata pogostost obiskovanja in višina
osebne potrošnje pred pandemijo vpliv na predvideno pogostost obisko-
vanja ter višino osebne potrošnje v p g o po pandemiji. Ugotovili smo, da
bodo tisti, ki so obrate pogosteje obiskovali pred pandemijo, le-te pogo-
steje obiskovali tudi po njej (r = 0,513; sig. = 0,000). Podobno velja tudi za
višino osebne potrošnje, saj bodo ob obisku p g o po pandemiji več po-
trošili tisti gostje, ki so več potrošili tudi pred njo (r = 0,672; sig. = 0,000).

Kot šibko povezano pa se je izkazalo, da bodo p g o manj pogosto obi-
skovali tisti gostje, ki bodo po pandemiji dajali večji pomen sledečim
indikatorjem kakovosti: možnosti dostave hrane na dom in prevzemu
hrane v obratu (r = –0,105; sig. = 0,045), čistoči obrata (r = –0,124; sig.
= 0,015), razpoložljivosti sredstev za preprečevanje možnosti okužbe (r
= –0,266; sig. = 0,000) in vključenosti sestavin iz lokalnega okolja (r =
–0,117; sig. = 0,020). To pomeni, da se bodo predvidoma gostje na ra-
čun dostave in možnosti prevzema hrane v obratu manjkrat odločili za
obedovanje v p g o. Podobno velja tudi za tiste, ki bodo občutljivejši na
čistočo in razkuževanje, ter za tiste, ki bodo večji pomen dajali vključeva-
nju sestavin iz lokalnega okolja. p g o naj bi dodatno bolj obiskovali tisti,
za katere bo manj pomembna ustreznost oglaševanja obrata v medijih (r
= –0,108; sig. = 0,037), in tisti, za katere je manj pomembno posredova-
nje informacij o zagotavljanju varnosti v obratu (r = –0,159; sig. = 0,002).
Relativno šibko, pa vendar statistično značilno se je izkazalo, da bosta na
višjo potrošnjo vplivala višja starost (r = 0,114; sig. = 0,030) kot tudi višji
dohodek (r = 0,196; sig. = 0,000) gostov. Nekoliko manj pogosto pa bodo
p g o obiskovali starejši (r = –0,163; sig. = 0,002), za katere bo po pande-
miji tudi manj pomembna možnost alternativnih oblik plačila (r = –0,111;
sig. = 0,034) in pomembnejša urejenost strežnega osebja (r = 0,123; sig. =
0,020).

rezultati ankete med menedžerji
Z izvedeno anketo med menedžerji smo se osredotočili na četrti razisko-
valni cilj. Najprej smo preverili opažanja menedžerjev, ki se nanašajo na
zaznane spremembe v nakupnih navadah gostov pred in po pandemiji.

Iz slike 3 je razvidno, da je več kot polovica (52,5 ) menedžerjev oce-

129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134