Page 210 - Weiss, Jernej, ur./ed. 2025. Glasbena interpretacija: med umetniškim in znanstvenim┊Music Interpretation: Between the Artistic and the Scientific. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 8
P. 210

glasbena interpretacija ... | music interpretation ...
            besede izpod peresa Leopolda in Wolfganga dopolnjujejo, podrobneje raz-
            lagajo, njihova samostojna raba pa je vprašljiva.
                 Vzpostavljeni sistem lahko preizkusimo na primeru. Vzemimo zadnji
            stavek Godalnega kvartet v B-duru K. 458. Mozart je trinajst taktov, prika-
            zanih na Sliki 1, najprej napisal v taktovskem načinu alla breve, stavku pa
            dodal Prestissimo besedno oznako.






























            Slika 1: Nedokončani začetek 4. stavka K. 458; vir: Neue Mozart Ausgabe (1962)
            [v javni domeni]

                 Nato je začel znova, tokrat v 2/4 taktovskem načinu in z besedno ozna-
            ko Allegro assai – tako je stavek tudi dokončal (slika 2).
                 Zakaj bi se Mozart, ki je bil vedno pod časovnim pritiskom, raje odlo-
            čil za 2/4 taktovski način, ki je za pisanje vendar bolj zamuden, saj je v njem
            več notnih vratov, prav tako pa tudi več črnih not? Med taktovskima nači-
            noma mora biti druga, bolj pomembna razlika. Razloge bi lahko poskusi-
            li iskati v artikulacijskih razlikah med taktovskimi načini, kot jih opisujejo











            210
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215