Page 29 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 29
kategorizacija nastanitvenih obratov
– trženje: za svetovanje turistom o obsegu storitev in vrsti nastanitve znotraj destinaci-
je kot sredstvo promocije destinacije in zdrave konkurence na trgu,
– zaščita porabnikov: nastanitev zagotavlja minimalne standarde za nastanitev, opremo
in storitve za posamezno kategorijo,
– ustvarjanje prihodkov: od prodaje licenc, vodnikov itd.
– kontrola: zagotavljanje sistema kontrole kakovosti znotraj turističnega gospodarstva,
– spodbujanje investicij: spodbude za investitorje, če zvišajo kakovost opreme in stori-
tev.
UNWTO in IH & RA (2004) izpostavljata koristi za potovalne agencije in tour ope-
ratorje, hotelirje, vlado in porabnike. Podobna stališča glede koristi sistemov kategorizaci-
je imata tudi Cerović (2003) in Galičić (2014). Pravijo, da sistem kategorizacije služi poto-
valnim agencijam, saj omogoča lažjo predstavitev nivoja kakovosti v nastanitvenem obratu
potencialnim gostom. Pojavlja se tudi, da imajo tour operaterji lastne sisteme kategoriza-
cije nastanitev (First Choice, Thomson Holidays, Airtours, Thomas Cook, Expedia.com,
Booking.com).
Hotelirji, predvsem mednarodne hotelske verige, za svoje znamčenje dejansko obli-
kujejo in uporabljajo lastne sisteme kategorizacije, kajti pri zahtevah pri posamezni znamki
hotelske verige gre za sistem in skupino standardov, ki posamezni nastanitveni obrat razvr-
šča v določen razred/kategorijo kakovosti, podobno kot to počne sistem kategorizacije. Ja-
mnik (v Ertl, 2016) je delal primerjavo standardov za 4-zvezdični hotel po nacionalni kate-
gorizaciji in po standardih mednarodne hotelske verige. Ugotavlja, da je nacionalni sistem
precej obsežen in v primerjavi z mednarodnim sistemom vključuje višje število kriterijev,
vendar vsebinsko standardi verige namenjajo več pozornosti zadovoljstvu gosta in njegove-
mu udobju ter zahtevajo več na področjih dizajna. Res je tudi ugotovil, da so si opremne
značilnosti v sobah in kopalnicah v obeh sistemih podobne.
Državni upravi v različnih državah sistem kategorizacije služi za kontrolo kakovosti
kakor tudi kot podlaga za odreditev tarif, članarin, taks in različnim oblikam fiskalnih da-
jatev. V študiji UNWTO in IHRA (2004) so kot države, kjer odrejajo dajatve na podlagi
kategorizacije, navedene naslednje: Egipt, Grčija, Irak, Libanon, Slovaška, Oman in Zdru-
ženi arabski emirati.
Na koncu vsi avtorji poudarjajo, da je pomen sistemov kategorizacije v tem, da z opre-
delitvijo različnih standardov lažje primerjamo hotele v različnih destinacijah. UNWTO
(2015) je najbolje povzel glavne koristi za porabnike, ponudnike nastanitev, potovalne agen-
cije in organizacije, ki implementirajo sisteme kategorizacij.
29
– trženje: za svetovanje turistom o obsegu storitev in vrsti nastanitve znotraj destinaci-
je kot sredstvo promocije destinacije in zdrave konkurence na trgu,
– zaščita porabnikov: nastanitev zagotavlja minimalne standarde za nastanitev, opremo
in storitve za posamezno kategorijo,
– ustvarjanje prihodkov: od prodaje licenc, vodnikov itd.
– kontrola: zagotavljanje sistema kontrole kakovosti znotraj turističnega gospodarstva,
– spodbujanje investicij: spodbude za investitorje, če zvišajo kakovost opreme in stori-
tev.
UNWTO in IH & RA (2004) izpostavljata koristi za potovalne agencije in tour ope-
ratorje, hotelirje, vlado in porabnike. Podobna stališča glede koristi sistemov kategorizaci-
je imata tudi Cerović (2003) in Galičić (2014). Pravijo, da sistem kategorizacije služi poto-
valnim agencijam, saj omogoča lažjo predstavitev nivoja kakovosti v nastanitvenem obratu
potencialnim gostom. Pojavlja se tudi, da imajo tour operaterji lastne sisteme kategoriza-
cije nastanitev (First Choice, Thomson Holidays, Airtours, Thomas Cook, Expedia.com,
Booking.com).
Hotelirji, predvsem mednarodne hotelske verige, za svoje znamčenje dejansko obli-
kujejo in uporabljajo lastne sisteme kategorizacije, kajti pri zahtevah pri posamezni znamki
hotelske verige gre za sistem in skupino standardov, ki posamezni nastanitveni obrat razvr-
šča v določen razred/kategorijo kakovosti, podobno kot to počne sistem kategorizacije. Ja-
mnik (v Ertl, 2016) je delal primerjavo standardov za 4-zvezdični hotel po nacionalni kate-
gorizaciji in po standardih mednarodne hotelske verige. Ugotavlja, da je nacionalni sistem
precej obsežen in v primerjavi z mednarodnim sistemom vključuje višje število kriterijev,
vendar vsebinsko standardi verige namenjajo več pozornosti zadovoljstvu gosta in njegove-
mu udobju ter zahtevajo več na področjih dizajna. Res je tudi ugotovil, da so si opremne
značilnosti v sobah in kopalnicah v obeh sistemih podobne.
Državni upravi v različnih državah sistem kategorizacije služi za kontrolo kakovosti
kakor tudi kot podlaga za odreditev tarif, članarin, taks in različnim oblikam fiskalnih da-
jatev. V študiji UNWTO in IHRA (2004) so kot države, kjer odrejajo dajatve na podlagi
kategorizacije, navedene naslednje: Egipt, Grčija, Irak, Libanon, Slovaška, Oman in Zdru-
ženi arabski emirati.
Na koncu vsi avtorji poudarjajo, da je pomen sistemov kategorizacije v tem, da z opre-
delitvijo različnih standardov lažje primerjamo hotele v različnih destinacijah. UNWTO
(2015) je najbolje povzel glavne koristi za porabnike, ponudnike nastanitev, potovalne agen-
cije in organizacije, ki implementirajo sisteme kategorizacij.
29