Page 30 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 30
kategorizacija nastanitvenih obratov

Tabela 2: Koristi uradnih sistemov kategorizacije.

PORABNIKI PONUDNIKI POTOVALNE ORGANIZACIJE,
NASTANITEV AGENCIJE KI IMPLEMENTIRAJO

- pozicioniranje malih in neod- pozicioniranje na spletu pozicioniranje destinacije
visnih hotelov

izboljšana kakovost storitev fokus na kakovost destinaci- - povečana kakovost turizma
je, posledično povečana njena
atraktivnost

indikator pričakovanj indikator pričakovanj indikator pričakovanj konsisten način evalvacije

informacija o standardih - informacija o standardih -

nevtralni informator - nevtralni informator stan- -
dardov

- kredibilnost ponudbe kredibilni informator -

bolje informirani tour opera- trženjska platforma - trženjska platforma
torji in potovalni agenti

zagotovilo - zagotovilo -

- povečano zadovoljstvo gostov - povečano zadovoljstvo gostov

transparentnost proizvoda transparentnost proizvoda transparentnost proizvoda transparentnost proizvoda

predvidljivost predvidljivost predvidljivost predvidljivost

- - - privlači investicije

- opravičuje cene opravičuje cene -

- omogoča višanje cen in marž - -

- motivira zaposlene - -

služi notranji kontroli in stra-

- teškemu načrtovanju vzdr- izboljša mreženje poenostavlja nadzor

ževanja

- poenostavlja naročila poenostavlja razpisne pro-
cedure

Vir: povzeto po UNWTO (2015,16).

UNWTO (2015) pravi, da je korist sistema kategorizacije poleg tega, da posreduje pri-
merljivo informacijo z enostavnimi simboli in da služi kot utemeljitev za cene, ta, da zagota-
vlja orodje benchmark, ki pomaga prioritizirati investicije.

UNWTO (2015) povzema pet glavnih koristi:
1. Blaži skrbi o kakovosti storitev za goste, ki prvič obiskujejo določeno nastanitev. Za

razliko od trgovine gosti ne morejo poskusiti proizvodov pred nakupom. Sistem kate-
gorizacije nudi gostu indikatorje, kaj naj pričakuje.

30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35