Page 32 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 32
kategorizacija nastanitvenih obratov
– Postopno se opušča sistem zakonske regulative, ki predpisuje obvezno kategorizacijo

kot sistem porabnikove zaščite, ne omogoča in tudi ne spodbuja pa ponudnika za viš-
jo kakovost.
– Opušča se sistem minimalnih standardov opremljenosti in storitev, ki sloni le na ma-
terialnih značilnostih.
– Opuščajo se upravni postopki, ki so zapleteni, strokovno nepodprti in v izvedbi tudi
neenotni.
– Uvaja se sistem optimalnih in tudi maksimalnih standardov kakovosti, ki zagotavlja-
jo tehnološki razvoj in večjo prepoznavnost različnih vrst nastanitvenih obratov, po-
spešujejo dvig kakovosti na področju gostoljubnosti, nege in skrbi za gosta, udobje na-
stanitve ter tržno naravnanost nastanitvenih obratov.
– Spodbuja se sistem organiziranosti v obliki branžnih druženj, katerih osnovna naloga
mora biti pospeševanje uvajanja standardov kakovosti za dvig kakovosti nastanitve in
gostinskih oz. turističnih storitev.
– Uvaja se preglednejše, racionalnejše in poenoteno izvajanje kategorizacije v eni poo-
blaščeni organizaciji, v kateri se konfrontirajo in so zastopani interesi vseh zainteresi-
ranih za kakovostno turistično ponudbo in turistične storitve.
– Zagotavlja se enovita in obsežnejša informiranost tako izvajalcev kot porabnikov tu-
rističnih storitev o kakovostni prepoznavnosti preko skupne spletne strani in drugih
pisnih oblik informiranja.
– Preko centralnega registra se zagotavlja enovita preglednost vseh ponudnikov, ki so
pristopili v sistem kakovostnega označevanja nastanitve in tržne naravnanosti.
– Uvaja se sistem standardov kakovosti, ki so mednarodno usklajeni in zagotavljajo mo-
žnost stalnega dograjevanja in razvijanja novih standardov, ki odražajo potrošnikova
pričakovanja glede na vedno nove izkušnje in potrebe.
– Opušča se sistem »političnega« konsenza in uvaja sistem strokovnih argumentov.
– Sistem standardov kakovosti motivira in pospešuje razvoj kakovosti tudi na drugih
področjih, ki predstavljajo oz. zaokrožujejo turistično ponudbo v integralne turistič-
ne proizvode.
– Skozi podporo in preko spodbujanja usposabljanja v okviru strokovnih asociacij
(združenj, grozdov) se razvija višje in novo znanje, ki ga na nivoju posameznega pod-
jetnika oz. obrata ni mogoče razvijati niti izvajati.
UNWTO tudi v svoji študiji iz leta 2015 povzema glavne izzive za porabnike, ponu-
dnike nastanitev, potovalne agencije in organizacije, ki implementirajo.

32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37