Page 33 - Uran Maravić, Maja. Kategorizacija nastanitvenih obratov. Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2016
P. 33
kategorizacija nastanitvenih obratov

Tabela 3: Izzivi uradnih sistemov kategorizacije.

PORABNIKI PONUDNIKI POTOVALNE ORGANIZACIJE,
NASTANITEV AGENCIJE KI IMPLEMENTIRAJO

množičnost sistemov kate- - množičnost sistemov kate- -
gorizacije in njihove imple- gorizacije in njihove imple-
mentacije mentacije

- dviguje pričakovanja gostov dviguje pričakovanja gostov dviguje pričakovanja gostov

zavajujoča samocenitev kate- zavajujoča samocenitev kate- - -
gorije hotelov gorije hotelov

- ujemanje cene s kategorijo - -

- dviguje pričakovanja porabni- - posodabljanje kriterijev z real-
kov in vpliv na kriterije nimi pričakovanji gostov

- - nedoslednost pri interpretaciji ohranjanje sistema razumljive-
ga in pomembnega za gosta

višje cene zaradi stroškov ka- stroški kategorizacije - finančna vzdržnost
tegorizacije

rast uporabe spletnih porta- zahteva po integraciji/vmesni- pomanjkanje vmesnikov s zahteva po integraciji/vmesni-
lov za ocene gostov in spletnih kih s spletnimi potovalnimi spletnimi potovalnimi agen- kih s spletnimi potovalnimi
potovalnih agencij agencijami cijami agencijami

- - - pogostost ocene sistema

pomanjkanje določenih ele- - - opredelitev in ocena subjek-
mentov kakovosti storitev tivnih elementov

- - - zagotavljanje sistema za različ-
ne oblike nastanitve

Vir: povzeto po UNWTO (2015, 17).

Na podlagi študij UNWTO in navedenih trendov lahko zaključimo, da večina dilem
in izzivov v zadnjih petnajstih letih ni bila rešena. Če povzamemo, je glavna dilema veza-
na na poenoten sistem kategorizacije, ki bi veljal za veliko število držav, saj je različnih sis-
temov preveč. Najbližje temu je sistem Hotelstars, o katerem bomo razpravljali v posebnem
poglavju. Drugi izziv je, kako integrirati spletne ocene gostov v sistem kategorizacije oz. ali
je kategorizacija ob spletnih ocena sploh potrebna.

Ta izziv so nagovorili tudi na UNWTO, saj so leta 2014 objavili študijo o sistemih
kategorizacije in spletnih portalih za ocene gostov. Izhajajo iz dejstva, da so spletni portali
za ocene gostov in sistemi kategorizacije komplementarni. Ocene gostov na spletnih porta-
lih se bolj osredotočajo na neotipljive (subjektivne) elemente storitev, medtem ko so, kot že
večkrat poudarjeno, sistemi kategorizacije osredotočeni na objektivne in predvsem merlji-
ve elemente kakovosti ponudbe. Ocena obeh »polov« kakovosti, tehnične in funkcional-
ne komponente daje zagotovo celovitejšo sliko o kakovosti kot pa samo ena komponenta.

Dejstvo je, da se danes večina poizvedb o nakupu turističnih proizvodov in samih na-
kupov opravi na spletu. UNWTO (2014) navaja, da pri rezervaciji hotela na spletu porab-

33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38