Page 129 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 129
Model dejavnikov vpliva na management znanja 129
bi že obstoječega znanja, ter strukturirati in predstaviti nova zna-
nja in informacije v organizaciji. Ta povezava pa mora biti rezultat
uspešnega poslovanja.
− Za uspešno in učinkovito uvedbo managementa znanja je treba
zasnovati ustrezno strukturo organizacije. Pod vplivom znanja se
podoba klasičnega podjetja korenito spreminja. Preverjanje pome-
na in vloge znanja je torej pri razvoju podjetij zelo pomembna za
končno uspešnost poslovanja podjetja.
− Ljudje delajo v organizaciji zato, da bi zadovoljili potrebe, ki jih
imajo, kar pomeni, da delajo zato, da ob koncu določenega ob-
dobja dobijo neko določeno nagrado, ki jih motivira in spodbuja k
delu. Človek in njegovo znanje pa je eden od ključnih dejavnikov
uspeha managementa znanja.
V skladu s problemom, ki smo ga postavili v središče te raziskave, in na
podlagi spoznanj iz analizirane literature navedene problematike, bomo iz-
postavili ključne dejavnike vpliva na uspešnost managementa znanja, ki so:
človeški kapital, organizacijska kultura, vodenje, informacijska tehnologi-
ja, organizacijska struktura in sistem nagrajevanja. Osnovni cilj te naloge
je ugotovitev, ali vsak od navedenih dejavnikov vpliva na uspeh programa
managementa znanja oziroma posredno na uspešnost poslovnega podjetja,
to je na finančno in nefinančno kazalno uspešnost poslovanja.
Komponente modela uspešnega managementa znanja
V prejšnjih poglavjih smo predstavili ključne dejavnike uspeha in merljive
dejavnike managementa znanja, ki so jih nekateri avtorji uporabili v svojih
raziskavah. Na podlagi zbranih podatkov smo opredelili ključne dejavnike
vpliva na management znanja, ki jih prikazuje Slika 1.
Spodnja Preglednica 7 prikazuje izbrane elemente znotraj dejavnikov
vpliva na management znanja.
bi že obstoječega znanja, ter strukturirati in predstaviti nova zna-
nja in informacije v organizaciji. Ta povezava pa mora biti rezultat
uspešnega poslovanja.
− Za uspešno in učinkovito uvedbo managementa znanja je treba
zasnovati ustrezno strukturo organizacije. Pod vplivom znanja se
podoba klasičnega podjetja korenito spreminja. Preverjanje pome-
na in vloge znanja je torej pri razvoju podjetij zelo pomembna za
končno uspešnost poslovanja podjetja.
− Ljudje delajo v organizaciji zato, da bi zadovoljili potrebe, ki jih
imajo, kar pomeni, da delajo zato, da ob koncu določenega ob-
dobja dobijo neko določeno nagrado, ki jih motivira in spodbuja k
delu. Človek in njegovo znanje pa je eden od ključnih dejavnikov
uspeha managementa znanja.
V skladu s problemom, ki smo ga postavili v središče te raziskave, in na
podlagi spoznanj iz analizirane literature navedene problematike, bomo iz-
postavili ključne dejavnike vpliva na uspešnost managementa znanja, ki so:
človeški kapital, organizacijska kultura, vodenje, informacijska tehnologi-
ja, organizacijska struktura in sistem nagrajevanja. Osnovni cilj te naloge
je ugotovitev, ali vsak od navedenih dejavnikov vpliva na uspeh programa
managementa znanja oziroma posredno na uspešnost poslovnega podjetja,
to je na finančno in nefinančno kazalno uspešnost poslovanja.
Komponente modela uspešnega managementa znanja
V prejšnjih poglavjih smo predstavili ključne dejavnike uspeha in merljive
dejavnike managementa znanja, ki so jih nekateri avtorji uporabili v svojih
raziskavah. Na podlagi zbranih podatkov smo opredelili ključne dejavnike
vpliva na management znanja, ki jih prikazuje Slika 1.
Spodnja Preglednica 7 prikazuje izbrane elemente znotraj dejavnikov
vpliva na management znanja.