Page 130 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 130
Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju
Preglednica 7: Komponente in elementi dejavnikov vpliva na management znanja.
Dejavnik Element
Kultura, ki ceni iskanje znanja in reševanje problemov
Visoka raven zaupanja med zaposlenimi v izmenjavi znanja
Delitev napak odkrito, brez strahu pred kaznijo
Organizacijska kultura Obseg sodelovanja med zaposlenimi
Spodbujanje timskega dela med zaposlenimi
Opolnomočenje zaposlenih, da raziščejo nove možnosti
Obseg, v katerem so posamezniki spodbujani, da vprašajo
Sprejemanje izmenjave znanja (ne kopičenje) kot prednost
Vodja deluje kot katalizator za MZ
Management vzpostavlja potrebne pogoje za MZ
Management deluje kot vzor za želeno vedenje
Vodenje Vodja spodbuja ustvarjanje znanja, izmenjavo in uporabo
Management priznava MZ kot pomembnega za poslovni uspeh
130 Management dokazuje zavezanost MZ
Management kaže podporo MZ
Uporaba ustreznega KM sistema
Uporaba tehnoloških orodij (sodelovalnih orodij, baze znanja, ki iščejo orodja,
sistemi za upravljanje dokumentov, inteligentni sistemi itd.)
Poraba intraneta ali interneta, ustrezne strukture znanja ali skupine za odlagališče
Informacijska- komunikacijska Enostavnost uporabe tehnologij
tehnologija Ustreznost sistema KM potrebam uporabnikov
Uporaba informacijskih-komunikacijskih orodij za shranjevanje znanja (s pomoč-
jo informacijskih-komunikacijskih orodij shranjujemo: podatke o dobaviteljih,
strankah, izvedenih nalogah in dejavnostih ...)
Uporaba informacijskih-komunikacijskih orodij za izboljšanje kakovosti in
učinkovitosti dela
Finančno nagrajevanje
Sistem nagrajevanja Nefinančno nagrajevanje
Nagrajevanje po uspešnosti
Nagrajevanje delovne uspešnosti skupine
Stopnja hierarhičnosti organizacijske strukture
Organizacijska struktura Centraliziranost organizacijske strukture
Sodelovanja zaposlenih pri prenovi poslovnih procesov
Raven formalne izobrazbe
Znanje
Človeški kapital Veščine
Delovne izkušnje
Vrednote
Gre za presek množice ključnih dejavnikov uspeha managementa zna-
nja in množice dejavnikov managementa znanja, ki so jih raziskovalci upo-
rabili pri merjenju managementa znanja in so bili opisani v tretjem poglav-
ju (človeški kapital, organizacija kultura, vodenje, organizacijska struktura,
sistem nagrajevanja in informacijska-komunikacijska tehnologija). Ti de-
javniki so, skupaj z ugotovitvami, ki jih bomo podali v nadaljevanju, osno-
va za oblikovanje vprašalnika za empirično raziskavo (poglavje 6).
Preglednica 7: Komponente in elementi dejavnikov vpliva na management znanja.
Dejavnik Element
Kultura, ki ceni iskanje znanja in reševanje problemov
Visoka raven zaupanja med zaposlenimi v izmenjavi znanja
Delitev napak odkrito, brez strahu pred kaznijo
Organizacijska kultura Obseg sodelovanja med zaposlenimi
Spodbujanje timskega dela med zaposlenimi
Opolnomočenje zaposlenih, da raziščejo nove možnosti
Obseg, v katerem so posamezniki spodbujani, da vprašajo
Sprejemanje izmenjave znanja (ne kopičenje) kot prednost
Vodja deluje kot katalizator za MZ
Management vzpostavlja potrebne pogoje za MZ
Management deluje kot vzor za želeno vedenje
Vodenje Vodja spodbuja ustvarjanje znanja, izmenjavo in uporabo
Management priznava MZ kot pomembnega za poslovni uspeh
130 Management dokazuje zavezanost MZ
Management kaže podporo MZ
Uporaba ustreznega KM sistema
Uporaba tehnoloških orodij (sodelovalnih orodij, baze znanja, ki iščejo orodja,
sistemi za upravljanje dokumentov, inteligentni sistemi itd.)
Poraba intraneta ali interneta, ustrezne strukture znanja ali skupine za odlagališče
Informacijska- komunikacijska Enostavnost uporabe tehnologij
tehnologija Ustreznost sistema KM potrebam uporabnikov
Uporaba informacijskih-komunikacijskih orodij za shranjevanje znanja (s pomoč-
jo informacijskih-komunikacijskih orodij shranjujemo: podatke o dobaviteljih,
strankah, izvedenih nalogah in dejavnostih ...)
Uporaba informacijskih-komunikacijskih orodij za izboljšanje kakovosti in
učinkovitosti dela
Finančno nagrajevanje
Sistem nagrajevanja Nefinančno nagrajevanje
Nagrajevanje po uspešnosti
Nagrajevanje delovne uspešnosti skupine
Stopnja hierarhičnosti organizacijske strukture
Organizacijska struktura Centraliziranost organizacijske strukture
Sodelovanja zaposlenih pri prenovi poslovnih procesov
Raven formalne izobrazbe
Znanje
Človeški kapital Veščine
Delovne izkušnje
Vrednote
Gre za presek množice ključnih dejavnikov uspeha managementa zna-
nja in množice dejavnikov managementa znanja, ki so jih raziskovalci upo-
rabili pri merjenju managementa znanja in so bili opisani v tretjem poglav-
ju (človeški kapital, organizacija kultura, vodenje, organizacijska struktura,
sistem nagrajevanja in informacijska-komunikacijska tehnologija). Ti de-
javniki so, skupaj z ugotovitvami, ki jih bomo podali v nadaljevanju, osno-
va za oblikovanje vprašalnika za empirično raziskavo (poglavje 6).