Page 130 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 130
Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju

Preglednica 7: Komponente in elementi dejavnikov vpliva na management znanja.

Dejavnik Element

Kultura, ki ceni iskanje znanja in reševanje problemov

Visoka raven zaupanja med zaposlenimi v izmenjavi znanja

Delitev napak odkrito, brez strahu pred kaznijo

Organizacijska kultura Obseg sodelovanja med zaposlenimi
Spodbujanje timskega dela med zaposlenimi

Opolnomočenje zaposlenih, da raziščejo nove možnosti

Obseg, v katerem so posamezniki spodbujani, da vprašajo

Sprejemanje izmenjave znanja (ne kopičenje) kot prednost

Vodja deluje kot katalizator za MZ

Management vzpostavlja potrebne pogoje za MZ

Management deluje kot vzor za želeno vedenje

Vodenje Vodja spodbuja ustvarjanje znanja, izmenjavo in uporabo

Management priznava MZ kot pomembnega za poslovni uspeh

130 Management dokazuje zavezanost MZ
Management kaže podporo MZ

Uporaba ustreznega KM sistema

Uporaba tehnoloških orodij (sodelovalnih orodij, baze znanja, ki iščejo orodja,

sistemi za upravljanje dokumentov, inteligentni sistemi itd.)

Poraba intraneta ali interneta, ustrezne strukture znanja ali skupine za odlagališče

Informacijska- komunikacijska Enostavnost uporabe tehnologij
tehnologija Ustreznost sistema KM potrebam uporabnikov
Uporaba informacijskih-komunikacijskih orodij za shranjevanje znanja (s pomoč-

jo informacijskih-komunikacijskih orodij shranjujemo: podatke o dobaviteljih,

strankah, izvedenih nalogah in dejavnostih ...)

Uporaba informacijskih-komunikacijskih orodij za izboljšanje kakovosti in

učinkovitosti dela

Finančno nagrajevanje

Sistem nagrajevanja Nefinančno nagrajevanje
Nagrajevanje po uspešnosti

Nagrajevanje delovne uspešnosti skupine

Stopnja hierarhičnosti organizacijske strukture

Organizacijska struktura Centraliziranost organizacijske strukture

Sodelovanja zaposlenih pri prenovi poslovnih procesov

Raven formalne izobrazbe

Znanje

Človeški kapital Veščine

Delovne izkušnje

Vrednote

Gre za presek množice ključnih dejavnikov uspeha managementa zna-
nja in množice dejavnikov managementa znanja, ki so jih raziskovalci upo-
rabili pri merjenju managementa znanja in so bili opisani v tretjem poglav-
ju (človeški kapital, organizacija kultura, vodenje, organizacijska struktura,
sistem nagrajevanja in informacijska-komunikacijska tehnologija). Ti de-
javniki so, skupaj z ugotovitvami, ki jih bomo podali v nadaljevanju, osno-
va za oblikovanje vprašalnika za empirično raziskavo (poglavje 6).
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135