Page 134 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 134
Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju

− Sistem omogoča primerjavo uspešnosti procesov z drugimi orga-

nizacijami.

− Zbrani podatki o stroških procesov za več preteklih projektov

omogočajo točnejše ocenjevanje stroškov za prihodnje projekte.

Klasični način merjenja uspešnosti poslovanja
V sodobnih proizvodno-poslovnih razmerah ter ob pojavu novih tehnolo-
gij zgolj finančni pokazatelji za merjenje uspešnosti niso dovolj, so pa njuni
v kombinaciji s sodobnejšimi kazalci. Njihova največja slabost je usmerje-
nost v pretekle dogodke in dosežke ter dejstvo, da z njimi ni mogoče vedno
presoditi, kateri dejavniki so prispevali k uspešnosti poslovanja. K uspehu
organizacije lahko pripomorejo novi izdelki, edinstvene raziskave in ra-
zvoj, ugodna delovna klima, hiter in odziven servis ipd. (Ghemawat 1984,
134 53). Finančni kazalniki kažejo preteklo uspešnost, ne pa tudi možnosti za
uspešno delovanje v prihodnje. Poleg tega z zamikom odražajo spremembe
na posameznih področjih poslovanja, kar pomeni, da kažejo predvsem po-
sledice oziroma rezultate (Lesjak 2003, 17).

Dolgoročen uspeh družbe je največkrat drugačen od kratkoročnega,
saj na dolgoročnega vplivajo še drugi dejavniki poslovanja, ki določajo ce-
loto prednosti in slabosti družbe v razvojnem smislu. Zato je nujno omeni-
ti tudi to šibko stran tradicionalnih finančnih kazalnikov, ki so kot poka-
zatelji uspeha organizacije v krajšem obdobju lahko rezultat dolgoročnih
skritih rezerv in celo izgub ter ne povedo vsega o stvarnem ekonomskem
položaju organizacije (Pučko 1999, 93).

Na uspešnost organizacije dejansko vpliva tudi precej neoprijemljivih
sredstev v organizaciji, ki niso izražena v bilanci, lahko pa predstavljajo po-
membno konkurenčno prednost organizacije. Računovodstvo se namreč
osredotoča le na finančno uspešnost in zanemarja neoprijemljiva sredstva,
ki vedno bolj prispevajo k uspešnosti organizacije. Uravnoteženi sistem ka-
zalnikov predstavlja metodo, s katero lahko organizacija meri in celo urav-
nava uporabo teh neoprijemljivih sredstev. Na ta način organizacija prido-
bi novo razumevanje svojega poslovanja in način njegovega uravnavanja.

Sodobni način merjenja uspešnosti poslovanja
Cilj vsake organizacije je narediti več – bolje, hitreje in z nižjimi stroški.
Da organizacija lahko doseže ta cilj, mora znati meriti, kar počne, in ugo-
toviti, kako dobro dosega ta cilj v primerjavi z začetnim položajem. Ena
ključnih komponent vsakega sistema kazalnikov je osnova za primerjavo
– nek položaj, iz katerega lahko začnejo. Če organizacija nima standardov
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139