Page 41 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 41
Management znanja 41

Sodobna ekonomija, ki je vse manj usmerjena na naravne vire in vse
bolj na prevladovanje intelektualnega vidika, izhaja iz dejstva, da je kon-
kurenčna prednost vsakega podjetja v njegovem znanju. Rečeno termino-
loško, z ekonomskim besedilom – izdelati je treba strategijo, ki bo zagota-
vljala super dobiček, torej strategijo, ki bo omogočila učinkovito uporabo
znanja, kar podjetjem zagotavlja konkurenčno prednost. Predpostavljamo,
da lahko znanje v svojem eksplicitnem ali tihem dogodku nadzorujemo.
Vprašamo se, kako razviti strategijo managementa znanja, da bi izkoristili
ta pomemben vir in zaščitili njegovo vrednost.

Management znanja ima korene v mnogih disciplinah, vključno s po-
slovanjem, z ekonomijo, s psihologijo, z managementom ter z informacij-
skim sistemom. Multidisciplinarnost managementa znanja Skyrme (1999)
podpira z naslednjimi argumenti:

− management znanja gradimo na vseh vidikih preoblikovanja pod-

jetij, kot so Total Quality Management in Business Process Rede-
sign;

− potrebe po inovacijah vodijo do potreb po pretoku znanja v celot-

ni organizaciji;

− povečano povpraševanje po pretoku podatkov vodi v nujnost za

upravljanje pretoka informacij;

− na znanju zasnovani sistemi, kot so »expert systems«, kažejo, kaj

organizacija lahko doseže z znanjem;

− vse večji pomen intelektualne lastnine: vrednost podjetja ni v nje-

nem fizičnem premoženju, ampak v njenem znanju;

− s posvečanjem pozornosti tistemu, kar imenujemo »učeča se or-

ganizacija«, lahko organizacija ves čas razvija svoje sposobnosti.
Čeprav ni splošne opredelitve managementa znanja, je iz analize opre-
delitev tega koncepta, ki se pojavlja v literaturi, mogoče sklepati, da vsaka
definicija managementa znanja pomeni naslednje:

− uporabo razpoložljivega znanja iz zunanjih virov;
− namestitev in shranjevanje znanja v poslovnih procesih, izdelkih

in storitvah;

− predstavljanje znanja v bazah podatkov in dokumentov;
− spodbujanje rasti znanja s pomočjo organizacijske kulture in mo-

tivacije zaposlenih;

− prenos in uporabo znanja skozi celotno organizacijo;
− oceno koristi s pridobljeno uporabo znanja in z njegovo vključitvi-

jo v osnovo organizacije.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46