Page 47 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 47
agement znanja

Slika 3: Ali verjamete da zamujate poslovne priložnosti zaradi ne izkoriščanja že na voljo pri- 47
sotnega znanja?

O pomembnosti uporabe koncepta managementa znanja govori tudi
dejstvo, da ni področja poslovanja anketiranih organizacij, v katerih za-
radi uporabe metod in tehnik managementa znanja ne bi opazili izbolj-
šav. Glavna uporaba tega koncepta je rezultat zgoraj navedenih raziskav na
naslednjih področjih: trženje in prodaja (53 %), storitve (53 %), operacija
(51 %), distribucijske poti (32 %). Management znanja se v veliki meri upo-
rablja na funkcionalnih področjih, kot so človeški viri (43 %), področje raz-
iskav in razvoja (43 %) ter področje strategij (36 %).

V nekaterih pogledih je vprašanje managementa znanja vprašanje pre-
živetja v novem poslovnem svetu, v svetu tekmecev in konkurence, sve-
tu, ki izziva na dvoboj tradicionalnega načina reševanja problemov, v kate-
rem poudarek ni v iskanju pravnega odgovora, ampak v postavljanju pravih
vprašanj.

Mnogi avtorji menijo, da management znanja, zahvaljujoč predvsem
rezultatom, ki jih dosega v praksi, ni le še ena znanstvena disciplina, ampak
paradigma, ki temelji na razumevanju današnje ekonomije kot ekonomije
znanja, obdane s trendi, kot so globalizacija, internet revolucija, virtualiza-
cija. Pod pritiskom dinamičnega in nepredvidljivega poslovnega okolja or-
ganizacije sprejemajo nove paradigme, nove vzorce obnašanja in nov pog-
led na svet, bolj prilagodljiv in občutljivejši.

Barker (1993) zapiše: »Ko se zgodi nova paradigma, se vse vrne nazaj
na nič.« Podjetja so se nenehno soočala s temi pravili. Nato Barker (1993)
nadaljuje: »Pod ničlo razumem, da ne glede na položaj, ki ste ga imeli v sta-
ri paradigmi – številka ena na trgu, vodilna na področju tehnologije, naj-
boljši sloves – se nahajate na začetku, na štartni črti z novo paradigmo.«
»Zaradi te spremembe vpliva imajo zagovorniki nove paradigme prilož-
nost ne le za boj, ampak tudi za zmago stare paradigme.« Zakaj potem stari
uspeh ne zagotavlja uspeha tudi v prihodnosti? Zakaj podjetja nimajo pri-
rojene sposobnosti, da delujejo v novem sistemu? Zakaj so spremembe tako
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52