Page 50 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 50
Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju

Slika 4: Življenjski cikel procesa managementa znanja in organizacija.
Vir: Sydanmaanlakka 2002.

− Obdelava znanja

Številne organizacije se ne zavedajo pomembne vloge človeškega
50 dejavnika v sistemu managementa znanja. Učinkovit sistem ma-

nagementa znanja mora omogočati organizaciji ne samo zbiranje
in sprejemanje informacij, ampak tudi dokumentirati proces od-
ločanja. Tehnika obdelovanja informacij mora biti taka, da omo-
goča zbiranje, hrambo, obdelavo in distribucijo tudi takih vrst
znanja, ki jih ni mogoče enostavno razvrstiti v vrstice in stolpce.

− Uporaba znanja

Ko gre za vzpostavitev sistema managementa znanja, mora orga-
nizacija odobriti spremembe, učenje in inovativnost, če želi doseči
vodilni položaj na trgu. Ena od pomembnih nalog managementa
znanja je izvleček iz informacije, ki bo vplivala na reševanje speci-
fičnih problemov. V preteklosti pridobljena spoznanja je treba ču-
vati ob upoštevanju možnosti nastanka enakih težav v prihodno-
sti.
Na razvoj managementa znanja je mogoče gledati kot življenjski ciklus,

ki se začne z izvedbenim načrtom in konča s strukturiranim sistemom, na-
menjenim izvajanju managementa znanja v celotni organizaciji.

Najbolj kritična faza v življenjskem ciklusu sistema managementa zna-
nja je prepoznavanje trenutnih, srednjeročnih in dolgoročnih potreb po-
tencialnega sistema. To vključuje analizo stopnje znanja vseh zaposlenih,
izvajanje analize stroškov in koristi, da proučijo izvedljivost in koristi uved-
be tega sistema, določitev metod in postopkov, potrebnih za zagotavlja-
nje popolnosti, točnosti, celovitosti in operativnega uspeha uvedbe siste-
ma. Zelo pomembno je zagotoviti podporo vodstva že v fazi načrtovanja
in podporo vseh zaposlenih v fazi zbiranja znanja. Vse to zelo olajša uved-
bo in razvoj sistema.
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55