Page 55 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 55
Management znanja

ških ciljev organizacije. Praktičen pomen modelov managementa znanja je,
da nudijo osnovo za prakso z vsemi pomembnimi dejavniki, ki jih vključu-
je njegovo izvajanje, kot tudi analizo trenutnega stanja, ki je posledica upo-
rabe teh modelov. Organizacije na ta način dosegajo svoje vnaprej določene
cilje programa managementa znanja.

55

Slika 6: Hierarhija znanja.
Vir: Wiig 1993.

Povezanost koncepta managementa znanja s koncepti radikalnih
sprememb v organizaciji
Da bi bolje razumeli bistvo koncepta managementa znanja, ga moramo po-
vezati s koncepti radikalnih sprememb v organizaciji. Na ta način bo mo-
goče ne samo razumeti podobnosti in razlike med njimi, ampak tudi preu-
čiti možnost njihove skupne uporabe v organizaciji in mogoče napovedati
koristi, ki jih tako kot njihova uporaba ima tako za organizacijo in družbo
kot za celoto. V nadaljevanju bomo preučili koncept managementa znanja
v primerjavi z učečo se organizacijo, CRM (consumer relationship mena-
gement – management odnosov s strankami), e-poslovanjem, TQM (to-
tal quality management), BPR (business process reengineering – prenova po-
slovnih procesov) in lean production.

V knjigi »Peta disciplina« (»The Fifth Discipline«) Peter Senge (2003)
meni, da bodo najbolj uspešne tiste organizacije, ki imajo vlogo organizaci-
je, ki se uči (angl. learning organization) in imajo možnost, da se učijo hit-
reje kot njeni konkurenti ter s tem zagotavljajo in ohranjajo konkurenčno
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60