Page 59 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 59
agement znanja

Slika 7: Proces managementa znanja. 59
Vir: Armistead 1999.

Doba informacij in tehnologije, doba vgradnje znanja v izdelke in sto-
ritve, intelektualni kapital in znanje, kot tudi razumevanje uporabnikovih
potreb so najpomembnejši rezultati v procesu konverzije znanja. Proces jas-
no pokaže, da management znanja predstavlja informacije, znanje in ljudi
kot osnovne vložke, kot zaželene rezultate pa uporablja znanje in intelek-
tualni kapital. Management znanja poudarja kreacijo znanja, transfer in
vgradnjo znanja kot pomembne za doseganje različnih organizacijskih ci-
ljev, vključno s povečanjem znanja o uporabnikih, izgradnji kapitala znanja
in krepitvi pristopa znanja.

Definicije in opis TQM-ja so pogosto nejasne, zato je koristno predsta-
viti kratek pregled koncepta TQM-ja s poudarkom na njegovih glavnih
principih:

− uporabniki vključujejo interne in eksterne uporabnike;
− zadovoljitev potreb uporabnikov je jasno določen cilj;
− proces TQM se začne od top managementa do posameznika in

skupin vključenih v proces;

− visoka stopnja celovitosti, zaupanja, iskrenosti in odprtosti, so

osnove procesa TQM-ja;

− medsebojno spoštovanje, medsebojno zaupanje, medsebojna ko-

rist od vseh delničarjev so pomembni dejavniki za razvoj TQM-
-ja, v kateri koli organizaciji;

− TQM nudi vsakemu posamezniku možnost, da sodeluje, pomaga

in razvija občutek pripadnosti;

− TQM vključuje kontinuiran napredek na vseh nivojih organizaci-

je.;
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64