Page 58 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 58
Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju
organizacije to pomeni kontinuiran razvoj sistema in procesov, ki lahko
nudijo večjo kakovost storitev in izdelke po nižjih cenah od konkurence.
Ključno gonilo sistema managementa znanja je v organizacijah prav orien-
tacija na izboljšanje procesa managementa kakovosti, povezanega z organi-
zacijsko sposobnostjo, da zbere, deli in uporabi novo zanje.
TQM je povezan s predanostjo organizacije totalnem zadovoljevanju
potrošnikov, ki se dosega skozi kontinuirano izboljšanje in spodbujanje
vseh procesov v organizaciji in to z vključevanjem vseh posameznikov v
procesu. Ključni elementi TQM so:
− totalni proces, ki vključuje vse delovne organizacije voden od vrha
organizacije in top managementa;
− uporabnik je v središču interesa organizacije in vsake strategije,
dejavnost in proces sta usmerjena na zadovoljevanje njegovih po-
58 treb;
− informacije in znanje se zbirajo in analizirajo z racionalno upora-
bo informacijske tehnologije;
− testirajo se vsi organizacijski procesi, ki privedejo do porasta cene
ali slabe kakovosti;
− večje vključevanje ljudi kot neizkoriščen vir;
− uporaba multidisciplinarnih timov za reševanje vprašanj, ki so v
zvezi s potrebami uporabnika;
− promocija kreativnega razmišljanja, ki privede do inovativnih re-
šitev.
Management znanja in TQM obeležita moderno poslovanje, ki ga je
treba organizirati tako, da sta oba koncepta integrirana s tem, da je obvezno
ugotoviti podobnosti in razlike med TQM konceptom in konceptom ma-
nagementa znanja in razviti management pristop, ki bo integriral manage-
ment znanja v koncept TQM (Zhao in Bryar 2001).
Management znanja se najpogosteje opazuje kot operativni proces, ki
ima v osnovi input-out put informacijski proces. Kot vložek imamo kom-
binacijo znanja o uporabnikovih potrebah in pričakovanjih, znanju o ma-
terialih in virih, ki bodo uporabljeni, znanja o izdelkih in storitvah kot
končnem rezultatu, kot tudi baze podatkov informacij in znanja, ki ga ima
organizacija. Proces konverzije znanja vsebuje shranjevanje, izboljšavo in
uporabo znanja o procesih, izdelkih in storitvah. Kot lahko vidimo na Sli-
ki 7, je treba proces konverzije znanja opazovati kot proces kreiranja, pre-
nosa in delitve znanja.
organizacije to pomeni kontinuiran razvoj sistema in procesov, ki lahko
nudijo večjo kakovost storitev in izdelke po nižjih cenah od konkurence.
Ključno gonilo sistema managementa znanja je v organizacijah prav orien-
tacija na izboljšanje procesa managementa kakovosti, povezanega z organi-
zacijsko sposobnostjo, da zbere, deli in uporabi novo zanje.
TQM je povezan s predanostjo organizacije totalnem zadovoljevanju
potrošnikov, ki se dosega skozi kontinuirano izboljšanje in spodbujanje
vseh procesov v organizaciji in to z vključevanjem vseh posameznikov v
procesu. Ključni elementi TQM so:
− totalni proces, ki vključuje vse delovne organizacije voden od vrha
organizacije in top managementa;
− uporabnik je v središču interesa organizacije in vsake strategije,
dejavnost in proces sta usmerjena na zadovoljevanje njegovih po-
58 treb;
− informacije in znanje se zbirajo in analizirajo z racionalno upora-
bo informacijske tehnologije;
− testirajo se vsi organizacijski procesi, ki privedejo do porasta cene
ali slabe kakovosti;
− večje vključevanje ljudi kot neizkoriščen vir;
− uporaba multidisciplinarnih timov za reševanje vprašanj, ki so v
zvezi s potrebami uporabnika;
− promocija kreativnega razmišljanja, ki privede do inovativnih re-
šitev.
Management znanja in TQM obeležita moderno poslovanje, ki ga je
treba organizirati tako, da sta oba koncepta integrirana s tem, da je obvezno
ugotoviti podobnosti in razlike med TQM konceptom in konceptom ma-
nagementa znanja in razviti management pristop, ki bo integriral manage-
ment znanja v koncept TQM (Zhao in Bryar 2001).
Management znanja se najpogosteje opazuje kot operativni proces, ki
ima v osnovi input-out put informacijski proces. Kot vložek imamo kom-
binacijo znanja o uporabnikovih potrebah in pričakovanjih, znanju o ma-
terialih in virih, ki bodo uporabljeni, znanja o izdelkih in storitvah kot
končnem rezultatu, kot tudi baze podatkov informacij in znanja, ki ga ima
organizacija. Proces konverzije znanja vsebuje shranjevanje, izboljšavo in
uporabo znanja o procesih, izdelkih in storitvah. Kot lahko vidimo na Sli-
ki 7, je treba proces konverzije znanja opazovati kot proces kreiranja, pre-
nosa in delitve znanja.