Page 58 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 58
Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju

organizacije to pomeni kontinuiran razvoj sistema in procesov, ki lahko
nudijo večjo kakovost storitev in izdelke po nižjih cenah od konkurence.
Ključno gonilo sistema managementa znanja je v organizacijah prav orien-
tacija na izboljšanje procesa managementa kakovosti, povezanega z organi-
zacijsko sposobnostjo, da zbere, deli in uporabi novo zanje.

TQM je povezan s predanostjo organizacije totalnem zadovoljevanju
potrošnikov, ki se dosega skozi kontinuirano izboljšanje in spodbujanje
vseh procesov v organizaciji in to z vključevanjem vseh posameznikov v
procesu. Ključni elementi TQM so:

− totalni proces, ki vključuje vse delovne organizacije voden od vrha
organizacije in top managementa;
− uporabnik je v središču interesa organizacije in vsake strategije,
dejavnost in proces sta usmerjena na zadovoljevanje njegovih po-
58 treb;

− informacije in znanje se zbirajo in analizirajo z racionalno upora-
bo informacijske tehnologije;
− testirajo se vsi organizacijski procesi, ki privedejo do porasta cene
ali slabe kakovosti;
− večje vključevanje ljudi kot neizkoriščen vir;
− uporaba multidisciplinarnih timov za reševanje vprašanj, ki so v
zvezi s potrebami uporabnika;
− promocija kreativnega razmišljanja, ki privede do inovativnih re-
šitev.

Management znanja in TQM obeležita moderno poslovanje, ki ga je
treba organizirati tako, da sta oba koncepta integrirana s tem, da je obvezno
ugotoviti podobnosti in razlike med TQM konceptom in konceptom ma-
nagementa znanja in razviti management pristop, ki bo integriral manage-
ment znanja v koncept TQM (Zhao in Bryar 2001).

Management znanja se najpogosteje opazuje kot operativni proces, ki
ima v osnovi input-out put informacijski proces. Kot vložek imamo kom-
binacijo znanja o uporabnikovih potrebah in pričakovanjih, znanju o ma-
terialih in virih, ki bodo uporabljeni, znanja o izdelkih in storitvah kot
končnem rezultatu, kot tudi baze podatkov informacij in znanja, ki ga ima
organizacija. Proces konverzije znanja vsebuje shranjevanje, izboljšavo in
uporabo znanja o procesih, izdelkih in storitvah. Kot lahko vidimo na Sli-
ki 7, je treba proces konverzije znanja opazovati kot proces kreiranja, pre-
nosa in delitve znanja.
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63