Page 60 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 60
Dejavniki uspešnosti managementa znanja: Primer trgovine v državi v razvoju
− cilj TQM je boljša izkoriščenost virov zaradi doseganja efektivno-
sti in učinkovitosti.
TQM je, spremljano s strani procesa vložki-rezultati kot tudi manage-
menta znanja, proces transformacije kompleksa inputa (vključno z opremo,
materiali, postopki in metodami), informacije in znanja, ljudi in njihovih
veščin. Rezultati transformacije so izdelki, storitve, informacije in vsi re-
zultati za zadovoljitev potreb in pričakovanj uporabnika.
60
Slika 8: Okvir procesa TQM.
Vir: Oakland in Sohal 1996.
Preglednica 3: Podobnosti in razlike med managementom znanja in TQM-jem.
Management znanja TQM
Podobnosti
Kontinuirano izboljšanje in učenje od drugih Kontinuirano napredovanje in želja za doseganjem za-
dovoljstva uporabnikov
Vrednotenje intelektualnega kapitala Vrednotenje intelektualnega kapitala
Razvoj ljudi/stroke Razvoj izobraževanja/izobraževanje zaposlenih
Moč/vključevanje Moč/vključevanje
Timsko delo/sodelovanje Timsko delo/sodelovanje
Pridobivanje znanja od konkurence, uporabnikov, dobavitel- Pridobivanje znanja od uporabnikov in trga
jev in partnerjev
Ustvarjanje/izboljšanje pristopa znanju Selekcija in uporaba informacij in podatkov
Odpiranje kanala komunikacij
Izboljšanje kakovosti in učinkovitosti izdaje rešitev Izboljšanje kakovosti in učinkovitosti izdaje rešitev
Razlike
Vlaganje znanja v zaposlene, uporabnike, izdelke, procese, Boljša izkoriščenost virov v cilju doseganja efektivno-
in storitve sti in učinkovitosti
Opazovanje znanja kot vir konkurenčne prednosti Želja za izvrstnostjo skozi banchmarking in podobno
Doseganje večje produktivnosti z uporabo znanja Opravljanje dejavnosti po višjih standardih na vseh
nivojih organizacije
Kreiranje novega znanja in vgradnja v nove tehnologije in Učinkovito vodenje in timsko delo
izdelke
− cilj TQM je boljša izkoriščenost virov zaradi doseganja efektivno-
sti in učinkovitosti.
TQM je, spremljano s strani procesa vložki-rezultati kot tudi manage-
menta znanja, proces transformacije kompleksa inputa (vključno z opremo,
materiali, postopki in metodami), informacije in znanja, ljudi in njihovih
veščin. Rezultati transformacije so izdelki, storitve, informacije in vsi re-
zultati za zadovoljitev potreb in pričakovanj uporabnika.
60
Slika 8: Okvir procesa TQM.
Vir: Oakland in Sohal 1996.
Preglednica 3: Podobnosti in razlike med managementom znanja in TQM-jem.
Management znanja TQM
Podobnosti
Kontinuirano izboljšanje in učenje od drugih Kontinuirano napredovanje in želja za doseganjem za-
dovoljstva uporabnikov
Vrednotenje intelektualnega kapitala Vrednotenje intelektualnega kapitala
Razvoj ljudi/stroke Razvoj izobraževanja/izobraževanje zaposlenih
Moč/vključevanje Moč/vključevanje
Timsko delo/sodelovanje Timsko delo/sodelovanje
Pridobivanje znanja od konkurence, uporabnikov, dobavitel- Pridobivanje znanja od uporabnikov in trga
jev in partnerjev
Ustvarjanje/izboljšanje pristopa znanju Selekcija in uporaba informacij in podatkov
Odpiranje kanala komunikacij
Izboljšanje kakovosti in učinkovitosti izdaje rešitev Izboljšanje kakovosti in učinkovitosti izdaje rešitev
Razlike
Vlaganje znanja v zaposlene, uporabnike, izdelke, procese, Boljša izkoriščenost virov v cilju doseganja efektivno-
in storitve sti in učinkovitosti
Opazovanje znanja kot vir konkurenčne prednosti Želja za izvrstnostjo skozi banchmarking in podobno
Doseganje večje produktivnosti z uporabo znanja Opravljanje dejavnosti po višjih standardih na vseh
nivojih organizacije
Kreiranje novega znanja in vgradnja v nove tehnologije in Učinkovito vodenje in timsko delo
izdelke