Page 61 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 61
Management znanja

Management znanja TQM
Razlike
Iskanje novih virov informacij
Prilagajanje znanja potrebam trga Fokus na uporabnike

Fokus na rezultate

Management s pomočjo dejstev in procesa

Medsebojno spoštovanje, zaupanje in koristi vseh del-
ničarjev

Vir: Zhao in Bryar 2001.

Na bazi navedenih podobnosti in razlik managementa znanja in
TQM-ja, sta avtorja dr. Fang Zhao in Peter Bryar (2001) razvila konceptu-
alni in teoretični okvir integralnega pristopa managementu.

61

Slika 9: Integrirani pristop managementu.
Vir: Zhao in Bryar 2001.

Zhao in Bryar (2001) se strinjata, da bo učinkovitost procesa manage-
menta kakovosti zelo izboljšana in bolj produktivna, če se koncept mana-
gementa znanja efektivno vgradi v proces TQM. Ta okvir kaže, da se izvr-
stnost organizacije lahko doseže z vgradnjo koncepta managementa znanja
v procesom TQM ob interakciji s spremembami v okolju. V današnjem
spremenljivem in ne sigurnem okolju se organizacije vsakodnevno sreču-
jejo s problemi adaptacije, obstoja in konkurence. Edino skozi kreiranje,
ustvarjanje in uporabo znanja lahko organizacije prebrodijo navedene pro-
bleme in ustvarijo konkurenčno prednost. Z iskanjem stalno novih virov
informacij in novih tehnologij, lahko organizacija obstane na trgu. Mana-
gement znanja in TQM sta komplementarna. S kombinacijo in enotnostjo
mangementa znanja in TQM se formira ciklus izboljšanja in razvoja, ki
vodi k izvrstnosti organizacije. Znanje, vgrajeno v kakovostne izdelke in
storitve, je vitalnega pomena za doseganje zadovoljstva uporabnikov. Dok-
ler je TQM rezultat fokusa, ki teži k optimizaciji virov in k večji produktiv-
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66