Page 79 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 79
Dejavniki vpliva na management znanja

Preglednica 4: Problemi pri uspešni iniciativi managementa znanja.

Avtor Podatki o raziskavi Rezultati raziskave

Ruggles 1998 431 anketiranih iz ZDA Največji problem v upravljanju znanjem je sprememba ob-
in Evrope. Opravljeno našanja ljudi (56 % anketiranih)
leta 1997.

Trije najpogostejši skupni problemi:

Management Review 1600 anketiranih iz ZDA. 1. navajanje ljudi da zahtevajo in uporabljajo rezultate
»najboljše prakse«
1999* Opravljeno 1998/99. 2. merjenje rezultatov

3. navajanje ljudi, da delijo svoje znanje

Dva glavna razloga neuspeha managementa znanja:

423 velikih organizacij iz 1. nerazumevanje uporabnika glede na nezadostno ko-

KPMG Consulting 2000 ZDA, Velike Britanije, munikacijo (30 % anketiranih)

Francije in Nemčije 2. vsakodnevna uporaba ni privedla do integracije km v

normalen delovni dan (19 % anketiranih)

Mason in Pauleen 2003 46 anketiranih z Nove Največja meja managementa znanja je kultura (45 % anke- 79
Zelandije (iz zasebnih in tiranih)
javnih organizacij)

25 akademikov in prak-

Edwards et al. 2003 tikov vključenih v po- Ljudje in kultura – sta dve največji vprašanji, ki jih je treba
dročje managementa poudariti v iniciativi managementa znanja

znanja

Brito, Cardoso in Peral- 81 portugalskih občin Vplivni dejavnii na management znanja
ta 2010

Theriou, Maditinos in 209 srednjih in velikih Vplivni dejavniki na management znanja
Theriou 2011 podjetij v Grčiji

* Primarni vir ni naveden.
Vir: povzeto po Hilsop 2005.

Kot je razvidno iz navedenega prikaza raziskav in študij organizacijska
kultura pomembno vpliva na implementacijo managementa znanja in je v
nekaterih primerih tudi odločujoči dejavnik za njegovo uspešnost.

Vodenje
Strokovna literatura s področja vodenja je zelo obsežna in glede na ob-
sežnost znanstvenih in strokovnih del bomo za vodenje zaman iskali eno-
tno opredelitev. Vzrokov za to je več. Dva najpomembnejša razloga sta v
tem, da vodenje proučujejo strokovnjaki različnih znanstvenih ved in di-
sciplin. Drugi pomemben razlog pa je v sami kompleksnosti fenomena vo-
denja (Kovač, Mayer in Jesenko 2004, 11).

Pojem vodenja
Vodenje je najrazvitejše sredstvo uveljavljanja, je spretnost vplivanja na lju-
di s komuniciranjem, da bi sodelovali pri doseganju ciljev podjetja (Lipovec
1987, 286). Odvisno je od položaja voditelja v komunikacijski mreži, nje-
govih voditeljskih lastnosti, sposobnosti ter od obstoja privržencev. Dobri
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84