Page 83 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 83
Dejavniki vpliva na management znanja

segljivi. Vodje znanja potrebujejo management znanja, da ga integrirajo z 83
razvojem znanja (knowledge development) in da so prepričani, da je znanje
vtkano v dejavnosti, management, sisteme in infrastrukturo organizacije.
Postavi se vprašanje, kako doseči konkurenčno prednost s pomočjo vode-
nja znanja. V Preglednici 5 lahko vidimo nekatere primere podjetij, ki so
s pravilnimi ukrepi vodje znanja in programa managementa znanja uspeli
doseči svojo konkurenčno prednost.

Že v zadnjih letih prejšnjega stoletja lahko iz navedenih primerov vi-
dimo, da uspešno vodenje, ki je fokusirano na znanje, v smislu njegovega
izkoriščanja zaradi doseganja dodane vrednosti za organizacijo, daje zelo
pozitivne rezultate v praksi, ki so najpogosteje vidni v povečanju produk-
tivnosti in agilnosti podjetja, povečanju inovativnosti, izboljšanju ugleda,
izboljšanju kreativnosti zaposlenih in povečanju njihove morale. Vsak od
navedenih rezultatov je zelo pomemben za organizacijo in navedeni prime-
ri iz prakse so lahko smerokaz za njihovo doseganje.

Preglednica 5: Praksa vodenja znanja, katere rezultati se kažejo v uveljavljanju konkurenčne
prednosti.

Stopnja
Ukrepi, katerih rezultat je povečanje vred- Vpliv na konkurenčno vključeno-
Vir nosti prednost sti teh-
Microsoft 1999* nologije
Cohen 1998
Vizija vodij o vhodu v svetovno vodstvo, global-
Busot 1999
no razmišljanje, agilna organizacija, ki se uči in gre v

smeri managementa znanja, implementacija COE Produktivnost, ugled, Močna
sistema. COE sistem ni samo sistem o tehnologiji, spretnost, inovacije

ampak o spremembi obnašanja in kulture v smeri, ki

bo zagotovila pomembno vrednost podjetju.

Vpliv Saturnovega liderstva na organizacijsko kultu-

ro, z demonstracijo dejavnosti znanja, ki se želi po-

spešiti, kot tudi skozi prepoznavanje in nagrajevan- Produktivnost, ugled Nizka
je takšnega obnašanja pri drugih. To je pomembno

dvignilo moralo pri zaposlenih in povečalo produk-

tivnost.

Oddelek Nortel Networks Corp. na Karibih in v

Latinski Ameriki (CALA) je razvil Virtualno ak-

ademijo vodenja (Virtual Leadership Academy –

VLA), ki se je lahko spremljala v 47 državah z upora-

bo enosmernega videa in dvosmernega audio signala. Produktivnost, inova- Zmerna
VLA je educirala zaposlene v zvezi s pomembnimi tivnost

strateškimi vprašanji, od zaposlenih pa je pričakovala

da raziskujejo liderske sposobnosti in veščine po celi

organizaciji. To je pomagalo zaposlenim razumeti

Nortelovo strategijo in kako jo lahko udejanijo.
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88