Page 89 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 89
Dejavniki vpliva na management znanja 89

Informacijski sistem nasproti sistem managementa znanja
Sistem managementa znanja je, splošno gledano, vsak organizacijski in-
formacijski sistem, ki integrira različne procese znanja s ciljem reševanja
enega ali več poslovnih problemov (Mattison 1999). Širše gledano so cilji
vzpostavljanja in razvijanja sistema managementa znanja nastajanje in de-
ljenje premoženja znanja; lociranje relevantnega znanja; zagotovitev oko-
lja za razumevanja znanja; povezovanje ljudi z relevantnimi interesi in/ali
veščinami (Tsui 2003).

Podobnosti in razlike med konvencionalnim informacijskim siste-
mom in sistemom managementa znanja

Zelo pomembno je ugotoviti podobnosti in tudi bistvene razlike med
konvencionalnim informacijskim sistemom in sistemom managemen-
ta znanja. Tako v nadaljnjem besedilu navajamo nujne razlike (Awad in
Ghaziri 2004):

− Angažiranje na sistemih v konvencionalnem smislu, zahteva de-

lovanje s podatki in informacijami pridobljenimi s strani uporab-
nikov. Njihova uporaba je odvisna od analize rešitve. Pri sistemu
managementa znanja se posluje z znanjem, ki ga imajo ljudje, ki so
že dlje časa v organizaciji. V tem primeru je uporabljanje znanja
odvisno od samih ljudi.

− Glavna vez se pri izgradnji informacijskega sistema ustvari z no-

vim uporabnikom, ki pozna problem, ne pa tudi rešitve. Naspro-
tno pa moramo, pri izgradnji sistema managementa znanja, pou-
dariti povezanost z osebami, ki sta jima znana problem in rešitev.

− Razvoj konvencionalnega sistema je postopen in sestavljen iz po-

sameznih korakov, ki se odvijajo po določenem redu. Sistem ma-
nagementa znanja je inkrementalen in interaktiven, ne gradi se v
velikih korakih, ampak evolvira h končni formi.

− V razvoju konvencionalnega informacijskega sistema testiranje

nastopa na koncu ciklusa, potem ko je sistem zgrajen. Pri sistemu
managementa znanja se testiranje evolviranega sistema opravlja od
začetka ciklusa.

− Razvoj in vzdrževanje sistema sta pri konvencionalnem informa-

cijskem sistemu veliko bolj ekstenzivna kot pri sistemu manage-
menta znanja. Vzdrževanje sistema managementa znanja je zau-
pano tistemu, ki svoje znanje deli z drugimi; njegovo delo je, da
zagotovi zaupnost sistema in da ga izboljša po standardih.

− Konvencionalni informacijski sistem je usmerjen na procese in je

dokumentirano orientiran sistem, katerega osnovni cilj je, da se
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94