Page 89 - Biloslavo, Roberto, in Kljajić-Dervić, Mirela, 2016. Dejavniki uspešnosti managementa znanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 89
Dejavniki vpliva na management znanja 89
Informacijski sistem nasproti sistem managementa znanja
Sistem managementa znanja je, splošno gledano, vsak organizacijski in-
formacijski sistem, ki integrira različne procese znanja s ciljem reševanja
enega ali več poslovnih problemov (Mattison 1999). Širše gledano so cilji
vzpostavljanja in razvijanja sistema managementa znanja nastajanje in de-
ljenje premoženja znanja; lociranje relevantnega znanja; zagotovitev oko-
lja za razumevanja znanja; povezovanje ljudi z relevantnimi interesi in/ali
veščinami (Tsui 2003).
Podobnosti in razlike med konvencionalnim informacijskim siste-
mom in sistemom managementa znanja
Zelo pomembno je ugotoviti podobnosti in tudi bistvene razlike med
konvencionalnim informacijskim sistemom in sistemom managemen-
ta znanja. Tako v nadaljnjem besedilu navajamo nujne razlike (Awad in
Ghaziri 2004):
− Angažiranje na sistemih v konvencionalnem smislu, zahteva de-
lovanje s podatki in informacijami pridobljenimi s strani uporab-
nikov. Njihova uporaba je odvisna od analize rešitve. Pri sistemu
managementa znanja se posluje z znanjem, ki ga imajo ljudje, ki so
že dlje časa v organizaciji. V tem primeru je uporabljanje znanja
odvisno od samih ljudi.
− Glavna vez se pri izgradnji informacijskega sistema ustvari z no-
vim uporabnikom, ki pozna problem, ne pa tudi rešitve. Naspro-
tno pa moramo, pri izgradnji sistema managementa znanja, pou-
dariti povezanost z osebami, ki sta jima znana problem in rešitev.
− Razvoj konvencionalnega sistema je postopen in sestavljen iz po-
sameznih korakov, ki se odvijajo po določenem redu. Sistem ma-
nagementa znanja je inkrementalen in interaktiven, ne gradi se v
velikih korakih, ampak evolvira h končni formi.
− V razvoju konvencionalnega informacijskega sistema testiranje
nastopa na koncu ciklusa, potem ko je sistem zgrajen. Pri sistemu
managementa znanja se testiranje evolviranega sistema opravlja od
začetka ciklusa.
− Razvoj in vzdrževanje sistema sta pri konvencionalnem informa-
cijskem sistemu veliko bolj ekstenzivna kot pri sistemu manage-
menta znanja. Vzdrževanje sistema managementa znanja je zau-
pano tistemu, ki svoje znanje deli z drugimi; njegovo delo je, da
zagotovi zaupnost sistema in da ga izboljša po standardih.
− Konvencionalni informacijski sistem je usmerjen na procese in je
dokumentirano orientiran sistem, katerega osnovni cilj je, da se
Informacijski sistem nasproti sistem managementa znanja
Sistem managementa znanja je, splošno gledano, vsak organizacijski in-
formacijski sistem, ki integrira različne procese znanja s ciljem reševanja
enega ali več poslovnih problemov (Mattison 1999). Širše gledano so cilji
vzpostavljanja in razvijanja sistema managementa znanja nastajanje in de-
ljenje premoženja znanja; lociranje relevantnega znanja; zagotovitev oko-
lja za razumevanja znanja; povezovanje ljudi z relevantnimi interesi in/ali
veščinami (Tsui 2003).
Podobnosti in razlike med konvencionalnim informacijskim siste-
mom in sistemom managementa znanja
Zelo pomembno je ugotoviti podobnosti in tudi bistvene razlike med
konvencionalnim informacijskim sistemom in sistemom managemen-
ta znanja. Tako v nadaljnjem besedilu navajamo nujne razlike (Awad in
Ghaziri 2004):
− Angažiranje na sistemih v konvencionalnem smislu, zahteva de-
lovanje s podatki in informacijami pridobljenimi s strani uporab-
nikov. Njihova uporaba je odvisna od analize rešitve. Pri sistemu
managementa znanja se posluje z znanjem, ki ga imajo ljudje, ki so
že dlje časa v organizaciji. V tem primeru je uporabljanje znanja
odvisno od samih ljudi.
− Glavna vez se pri izgradnji informacijskega sistema ustvari z no-
vim uporabnikom, ki pozna problem, ne pa tudi rešitve. Naspro-
tno pa moramo, pri izgradnji sistema managementa znanja, pou-
dariti povezanost z osebami, ki sta jima znana problem in rešitev.
− Razvoj konvencionalnega sistema je postopen in sestavljen iz po-
sameznih korakov, ki se odvijajo po določenem redu. Sistem ma-
nagementa znanja je inkrementalen in interaktiven, ne gradi se v
velikih korakih, ampak evolvira h končni formi.
− V razvoju konvencionalnega informacijskega sistema testiranje
nastopa na koncu ciklusa, potem ko je sistem zgrajen. Pri sistemu
managementa znanja se testiranje evolviranega sistema opravlja od
začetka ciklusa.
− Razvoj in vzdrževanje sistema sta pri konvencionalnem informa-
cijskem sistemu veliko bolj ekstenzivna kot pri sistemu manage-
menta znanja. Vzdrževanje sistema managementa znanja je zau-
pano tistemu, ki svoje znanje deli z drugimi; njegovo delo je, da
zagotovi zaupnost sistema in da ga izboljša po standardih.
− Konvencionalni informacijski sistem je usmerjen na procese in je
dokumentirano orientiran sistem, katerega osnovni cilj je, da se