Page 97 - Faganel, Armand, in Anita Trnavčević, 2016. Diskurz marketizacije javnega visokošolskega izobraževanja skozi časopisne članke. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 97
Neoliberalizem

Barkawi (2013) trdi, da gre pri neoliberalnem ropanju univerz za veliko
več kot le za zviševanje šolnin ter rezanje stroškov. Omenja tudi zadnje po-
datke iz ZDA, da je le 24 % ameriških profesorjev redno zaposlenih, kar
zmanjšuje varnost zaposlenih ter da so v Harvardu pozvali svoje alumnije,
naj kot prostovoljci namenjajo svoj čas kot online mentorji ter upravljavci
skupinskih diskusij, kar bo le še bolj zmanjševalo potrebo po redno zapo-
slenih. Moč managementa visokošolskih institucij narašča, samostojnost
in avtonomija akademikov pa počasi izginja.

Pod temo neoliberalizem smo združili pojme, ki so se pojavljali pod na-
slednjimi kategorijami: neoliberalna politika, neoliberalistične doktrine,
neoliberalna dominacija, neoliberalno divjanje, trg ekonomskih idej, mla-
doekonomisti, korporacijska kultura visokošolskega menedžmenta, kom-
pradorska buržoazija, korpokracija, monopol nad izvajanjem zasebnega
šolstva.

Kešeljević (2012) se sprašuje o povpraševanju po intelektualnih proi-
zvodih različnih teoretskih šol in kako dobro slovenski ekonomisti razu-
mejo tržne zakonitosti v okviru lastne znanstvene skupnosti:

Razumevanje trga ekonomskih idej je eksemplaričen primer epistemolo-
ških težav, ki jih imajo mladoekonomisti z razumevanjem trga. Ponudbeno
stran trga idej tvorijo posamezne šole s svojimi teoretskimi spoznanji. Neok-
lasična paradigma, ki je na določeni razvojni stopnji poenotila ekonomiste in
zmanjšala nesoglasja, predstavlja vzor za današnje mladoekonomiste. Toda
ekonomija je že od svojega začetka močno naklonjena notranjemu plura-
lizmu na teoretskem področju. Tudi znotraj slovenske ekonomske skup-
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102